احسان ملکی که از خرم‌آباد در سی‌و‌سومین جشنواره تئاتر فجر شرکت کرده است، اجرای عمومی را هدف اصلی گروه‌هایی دانست که از مناطق دور و با سختی به این جشنواره راه پیدا کرده‌اند.

چارسو پرس: نمایش «هزار شلاق» روایتی تاریخی است که از زبان یک اسب روایت می‌شود. نویسندگی این نمایش را ناصر حبیبیان بر عهده داشته و احسان ملکی آن را کارگردانی کرده است.

احسان ملکی که از خرم‌آباد در بخش مناطق این جشنواره شرکت کرده است، درباره موضوع نمایش گفت: «این نمایش روایتی تاریخی است که از زبان یک اسب گفته می‌شود. در این نمایش از مستندات تاریخی تاثیر گرفتیم، اما خودمان را به تاریخ مقید نکردیم. سعی کردیم نوعی معاصرسازی را در این نمایش به کار بریم.»

او درباره درون‌مایه اثر ادامه داد: «در نمایش «هزار شلاق» در واقع با مدرنیته مواجه شده‌ایم. این نمایش به نوعی جدال سنت با مدرنیته است. با توجه به روند داستانی و نمایشنامه‌ای که ناصر حبیبان نوشته، نگاه ما در این نمایش یک نگاه کاملاً مدرن است؛ اجرایی مدرن با تکیه بر شیوه‌های نمایش ایرانی.»

ملکی که از خرم‌آباد در این جشنواره شرکت کرده است، اجرای عمومی را هدف اصلی خود و گروهش خواند و گفت: «تنها چیزی که ما واقعاً می‌خواهیم، اجرای عمومی است. این تنها حالتی است که احساس می‌کنیم هشت ماه زحمات ما به نتیجه رسیده است.»

کارگردان «هزار شلاق» اضافه کرد: «البته جشنواره، خوبی‌های زیادی دارد؛ مانند آشنایی و دیدن افراد و آثار مختلف. با این حال بعد از چندین ماه تمرین، هدف اصلی ما اجرای عمومی است.»

حمید عرب، مسعود شاه‌کرمی، سعید زارع، داود حسینی‌کیا و مریم طاهری بازیگران نمایش «هزار شلاق» هستند.

نمایش «هزار شلاق» روز جمعه 10 بهمن ماه در دو سانس 17 و 19:30 در تالار استاد ناظرزاده کرمانیِ تماشاخانه ایرانشهر به صحنه خواهد رفت.

سی‌وسومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با دبیری اردشیر صالح‌پور تا 12 بهمن ماه ادامه دارد.