نمایش «هزار شلاق» به کارگردانی احسان ملکی در دهمین روز سی‌و‌سومین جشنواره تئاتر فجر موفق به جلب رضایت تماشاگران خود شد.

چارسو پرس: نمایش «هزار شلاق» به نویسندگی ناصر حبیبیان و کارگردانی احسان ملکی، جمعه 10 بهمن در دو نوبت 17 و 19:30 در تالار استاد ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر به اجرا درآمد. در دو اجرای این نمایش، هرچند تمامی صندلی‌ها پر نشد، اما «هزارشلاق» توانست تماشاگرانش را راضی از سالن بیرون بفرستد.

این نمایش که از خرم آباد در بخش برگزیدگان تئاتر مناطق حضور داشت، روایت‌گر تاریخ قاجار از زبان اسبی به نام کرنگ بود و از زاویه دید این اسب، تمامی وقایع مهم تاریخی از دوره لطفعلی‌خان زند تا مشروطه روایت می‌شد. در این نمایش کمدی، اشاراتی هم به باورهای غلط و خرافات مردم آن زمان می‌شد.

نکته قابل توجه این نمایش، انتخاب یک اسب به عنوان راوی بود که هیچ دخالتی در روند شکل‌گیری وقایع نداشت و تنها یک روایت‌گر بی‌طرف و بدون دیدگاه خاص بود.

دکور نمایش، یک شمایل بزرگ اسب بود که بازیگران از داخل آن بیرون می‌آمدند؛ به گونه‌ای این فضا طراحی شده بود که انگار کرنگ بر تمامی وقایع تاریخ آن دوره احاطه و اشراف دارد.

مسعود شاه‌کرمی، حمید عرب، مریم طاهری، سعید زارع و داوود معینی‌کیا بازیگران این نمایش بودند.

مراسم اختتامیه سی‌وسومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با دبیری اردشیر صالح‌پور، ساعت 20 یک‌شنبه 12 بهمن در تالار وحدت برگزار می‌شود.