فیلم سینمایی «مغزهای کوچک زنگ زده» هومن سیدی در یک پلتفرم در شبکه نمایش خانگی عرضه شد.

چارسو پرس: به نقل از روابط عمومی فیلم‌نت، این پلتفرم در راستای عرضه فیلم‌های مهم تاریخ سینمای ایران، فیلم «مغزهای کوچک زنگ‌زده» به کارگردانی و نویسندگی هومن سیدی را منتشر کرد.

«مغزهای کوچک زنگ‌زده» محصول سال ۱۳۹۶ است و داستان باندی از فروشندگان مواد مخدر را در جنوب تهران روایت می‌کند که بسیاری از جوانان و کودکان بی‌سرپرست را از کوچه و خیابان پناه داده‌اند. دو برادر به نام شاهین و شکور رهبری این باند را بر عهده دارند اما اتفاقاتی غیرمنتظره، باعث فروپاشی خانواده آنها می‌شود.

نوید محمدزاده، فرهاد اصلانی، فرید سجادی حسینی، نوید پورفرج، نازنین بیاتی، مرجان اتفاقیان و لادن ژاوه‌وند از جمله بازیگران «مغزهای کوچک زنگ‌زده» هستند. همچنین تهیه‌کنندگی این فیلم بر عهده سعید سعدی است که یکی از تهیه‌کنندگان سینما و تلویزیون ایران محسوب می‌شود و پیش از «مغزهای کوچک زنگ‌زده» نیز در آثاری چون «سیزده» و «خشم و هیاهو» با هومن سیدی همکاری کرده بود.

نمایش «مغزهای کوچک زنگ‌زده» در سی‌وششمین دوره جشنواره فیلم فجر، چهار سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه تماشاگران، بهترین فیلم از نگاه هنر و تجربه، بهترین فیلمنامه و بهترین صداگذاری در کنار ۹ نامزدی در رشته‌های بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر مرد نقش اول، بهترین بازیگر مرد نقش مکمل (دو نامزدی)، بهترین فیلمبرداری، بهترین تدوین، بهترین صدابرداری و بهترین طراحی لباس، به همراه داشت.

از دیگر موفقیت‌های «مغزهای کوچک زنگ‌زده» در جوایز سینمایی ایران می‌توان به دریافت جایزه بهترین بازیگر مرد نقش مکمل (فرهاد اصلانی) و سیزده نامزدی دیگر در بیست‌ویکمین دوره جشن سینمای ایران (جشن خانه سینما)، کسب سه تندیس بهترین فیلمنامه، بهترین بازیگر مرد (نوید محمدزاده) و بهترین موسیقی متن به همراه هفت نامزدی دیگر در نوزدهمین دوره جشن حافظ، و دریافت جوایز بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین فیلمنامه، بهترین بازیگر مرد نقش اول، بهترین بازیگر مرد نقش مکمل و بهترین تدوین از دوازدهمین دوره جشن انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران اشاره کرد.

«مغزهای کوچک زنگ‌زده» مهرماه ۱۳۹۷ به‌طور عمومی اکران شد و با جذب بیش از ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار مخاطب و فروشی ۱۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومانی، گفته می‌شود به دومین فیلم غیرکمدی پرفروش آن سال تبدیل شد.