بهمن پارسا‌آرا، کارگردان نمایش «واپسین رقص برگ و باد» معتقد است به زندگی پس از جنگ به اندازه خود جنگ پرداخته نشده است.

چارسو پرس: نمایش «واپسین رقص برگ و باد» که به زندگی یک مادر چشم انتظار پس از پایان دوران دفاع مقدس می‌پردازد، در روز یازدهم جشنواره در تالار هنر روی صحنه می‌رود.  امیر زاوش و سینا دلشادی متن این نمایش را نوشته‌اند و بهمن پارسا‌آرا آن را کارگردانی کرده است.

پارسا‌آرا درباره موضوع نمایش گفت: «نمایش ما انتظارات یک مادر را چند سال پس از تمام شدن جنگ به تصویر می‌کشد. مادری که پسرش به جنگ رفته و دیگر برنگشته و مادر تنها کسی است که بازگشت او را باور دارد.»

او ادامه داد: «ما در تئاتر و سینما به زندگی بعد از جنگ به اندازه خود جنگ نپرداخته‌ایم. متن نمایش مشکلاتی را مطرح می‌کند که من را به عنوان کارگردان جذب کرد. مشکلات اجتماعی و اتفاقاتی بکر که کمتر به آن‌ها پرداخته شده است.»

نمایش «واپسین رقص برگ و باد» که در بخش مرور جشنواره امسال شرکت کرده، در اراک تجربه اجرای عمومی خود را پشت سر گذاشته است؛ اجرایی که به گفته کارگردان نمایش با استقبال خیلی خوب مخاطبان مواجه شده است.

پارسا‌آرا در این مورد اضافه کرد: «ما برای اقشار مختلفی در اراک این نمایش را اجرا کردیم. نکته جالب برای من این بود که همه افراد با پیش زمینه‌های متفاوت، تحت تاثیر نمایش قرار گرفتند. کسانی بودند که ژانر دفاع مقدس را با نگاه کلیشه‌ای در ذهنشان پیوند داده بودند، اما با دیدن نمایش ما نظرشان عوض شد.»

او درباره کارگردانی این اثر نمایشی گفت: «با کارگردانی خلاقانه سعی کردیم فضایی فراتر از واقعیت به وجود بیاوریم. مخصوصاً در تصویر کردن رویاهای مادر روی این فضا تاکید کردیم.»

بهمن پارسا‌آرا، هدف اول هر نمایشی را جذب مخاطب دانست و افزود: «هدف اول تئاتر، مخاطب است. تئاتر اصلاً برای مردم است که کار می‌شود. جشنواره هم یکی از راه‌هایی است که این ارتباط با مخاطب را راحت‌تر می‌کند، حتی اگر قبلاً اجرای عمومی هم رفته باشید. جشنواره فرصتی برای ماست تا اجرایی با خطاهای کمتر داشته باشیم.»

خاطره مسلمی، سعید حران‌اف و سهیلا میرزاخانی بازیگران این نمایش هستند.

نمایش «واپسین رقص برگ و باد»، شنبه 11 بهمن ماه در دو نوبت 17 و 19 در تالار هنر به صحنه خواهد رفت.

مراسم اختتامیه سی‌وسومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با دبیری اردشیر صالح‌پور، ساعت 20 یک‌شنبه 12 بهمن در تالار وحدت برگزار می‌شود.