اجرای شب گذشته نمایش «بالاخره این زندگی ماله کیه؟» به کارگردانی اشکان خیل نژاد که با تغییراتی در شیوه نورپردازی همراه بود راس ساعت مقرر در تماشاخانه ایرانشهر پذیرای مخاطبان شد.

چارسو پرس: نمایش «بالاخره این زندگی ماله کیه؟» نوشته رایان کلارک و کارگردانی اشکان خیل نژاد شب گذشته در دهمین شب از برگزاری جشنواره تئاتر فجر در بخش مرور تئاتر ایران و مسابقه بین الملل در تماشاخانه استاد ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر به صحنه رفت.

اجرای این اثر نمایشی با استقبال بسیار زیاد علاقمندان همراه بود و هنرمندانی چون شمس لنگرودی، محمدرضا خاکی، مسعود فروتن، حسن معجونی، حمید پورآذری، دانیال حکیمی، محمد امیریاراحمدی، پریندخت عابدین نژاد، هوتن شکیبا و ... از جمله مهمانان این نمایش بودند.

یکی از اتفاقات مثبتی که در اجرای شب گذشته رخ داد اجرای نمایش راس ساعت مقرر در دو نوبت 17 و 20 بود. با وجود استقبال زیادی که از این نمایش شده بود و ازدحام جمعیت جلو در ورودی تماشاخانه ایرانشهر عوامل نمایش برای احترام به مخاطبان و برای اینکه آنها در سرمای زمستان معطل نشوند از 20 دقیقه قبل از آغاز نمایش درهای ورودی را باز کردند تا تماشاگران بتوانند روی صندلی های مستقر شود با این تمهید نمایش نیز راس ساعت مقرر و بدون تاخیر اجرای خود را آغاز کرد.

این اثر نمایشی که پیش از این به اجرای عمومی نیز رفته بود در اجرای جشنواره با تغییراتی در نورپردازی و طراحی نور روبرو بود. این نمایش درباره  کِن هَریسن، مجسمه‌ساز و استاد دانشگاه است که در پی یک سانحه‌ رانندگی برای همیشه فلج می‌شود. وضعیت جسمانی درمان‌ناپذیرش چنان است که او تصمیم می‌گیرد از بیمارستان مرخص شود و در واقع دست به اتانازی بزند. مبارزه‌ی او برای به‌دست‌آوردن این امتیاز، مسایل بسیار مهمی را در زمینه‌ اراده‌ آزاد، حرمت انسانی و اخلاق اجتماعی مطرح می‌کند. اما در اجرای شب گذشته لکه کوچکی از نور در اتاق هریسون وجود داشت که کم کم و هرچه نمایش به پایان نزدیک تر می شد این لکه نور در مربع صحنه بسط پیدا می کرد و این معنی را در ذهن مخاطب تصویر می کرد که به تدریج خواسته هریسون خواسته تمام پرسنل بیمارستان می شود.

یکی دیگر از ویژگی های نمایش داشتن بالانویس انگلیسی بود که البته این بالانویس نیز جزئی از کار شده بود به این شکل که به نظر می رسید بالانویس یک سیستم امنیتی است که توسط دکتر امرسون که در نمایش مخالف خواسته هریسون است در اتاق وی کار گذاشته شده و وی از این طریق تمام مکالمات پرسنل با هریسون را چک می کند.

نوید محمدزاده، ندا گلرنگی، الهه شه‌پرست، محمد‌هادی عطایی، آزاده صمدی، هومن کیایی، مینا کریمی‌جبلی، کیوان ساکت‌اُف، حمید رحیمی، شهاب‌الدین حسین‌پور، سینا بالاهنگ، محمد اشکان‌فر در این نمایش 90 دقیقه‌ای ایفای نقش می‌کنند.