شانزدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی عصر امروز پنج خردادماه طی مراسمی با اعلام نفرات برگزیده به کار خود پایان داد.

چارسو پرس: این جشنواره که به دبیری کوروش زارعی از یکم تا پنج خرداد ماه در تبریز با اجرای ۱۴ گروه نمایشی صحنه‌ای برگزار شد، مراسم اختتامیه خود را عصر امروز در تالار پتروشیمی تبریز با معرفی برگزیگان بخش‌های مختلف خود برگزار کرد.

اسامی برگزیدگان این این جشنواره در بخش‌های گوناگون به شرح زیر است:

طراحی بروشور:

هیئت داوران در این بخش با اهدای لوح تقدیر و مبلغ ۳۰ میلیون ریال جایزه نقدی از حمیدرضا خیری طراح بروشور نمایش هفت دریا شبنمی تقدیر کرد.

لوح تقدیر و مبلغ ۴۰ میلیون ریال جایزه نقدی به سید ارشیا هاشمی طراح بروشور نمایش شمسه به عنوان برگزیده این بخش نیز اهدا شد.

طراحی نور:

هیئت داوران در این بخش با اهدای لوح تقدیر و مبلغ ۳۰ میلیون ریال جایزه نقدی از مصطفی آهسته طراح نور نمایش شمسه تقدیر کرد.

هیئت داوران در این بخش لوح تقدیر و مبلغ ۴۰ میلیون ریال جایزه نقدی را به حسام انوشیروانی طراح نور نمایش آهوان به عنوان برگزیده اهدا کرد.

آهنگسازی:

هیئت داوران در این بخش با اهدای لوح تقدیر و مبلغ ۳۰ میلیون ریال جایزه نقدی از آرش قبادیان آهنگساز نمایش آه-هو تقدیر شد.

تندیس، دیپلم افتخار و مبلغ ۴۰ میلیون ریال جایزه نقدی نیز به علی مجیدپور برای آهنگسازی نمایش یک حبه انگور به عنوان برگزیده این بخش اهدا شد.

چهره پردازی:

هیئت داوران در این بخش با اهدای لوح تقدیر و مبلغ ۳۰ میلیون ریال جایزه نقدی از لیلا یوسفی راد طراح چهره پردازی نمایش آه-هو تقدیر کرد.

هیئت داوران در این بخش لوح تقدیر و مبلغ ۴۰ ملیلون ریال جایزه نقدی را به آناهیتا موسوی طراح چهره‌پردازی نمایش آهوان به عنوان برگزیده اهدا کرد.

طراحی لباس:

هیئت داوران در این بخش با اهدای لوح تقدیر و مبلغ ۳۰ میلیون ریال جایزه نقدی از الهام ابراهیمی‌پور طراح لباس نمایش مطرب آقا تقدیر کرد.

هیئت داوران در این بخش با اهدای لوح تقدیر و مبلغ ۴۰ ملیلیون ریال جایزه نقدی محمدرضا فلاحیان طراح لباس هفت دریا شبنمی را به عنوان برگزیده معرفی کرد.

طراحی صحنه:

هیئت داوران در این بخش با اهدای لوح تقدیر و مبلغ ۲۵ میلیون ریال جایزه نقدی از طراحی رضا جدی نمایش ننه باهار تقدیر کرد.

تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و مبلغ ۷۰ میلیون ریال جایزه نقدی نیز به مهدی شریفی طراح صحنه نمایش آهوان اهدا شد.

بازیگری زن:

هیئت داوران در این بخش با اهدای لوح تقدیر و مبلغ ۱۰ میلیون ریال از تلاش و حضور بازیگر نوجوان نمایش مطرب آقا نیروانا هزارجریبی تقدیر کرد.

هیئت داوران در این بخش با اهدای لوح تقدیر و مبلغ ۱۵ میلیون ریال جایزه نقدی از بازیگران نمایش‌‍‌های آه-هو و میرای خانم ها سعیده جمشیدی و محیا جباری تقدیر کرد.

هیئت داوران با اهدای لوح تقدیر و مبلغ ۳۵ میلیون ریال جایزه نقدی رتبه سوم این بخش را به صورت مشترک به بازیگران نمایش‌های ننه باهار و میرای بهار کریم زاده و پری بارانی اهدا کرد.

هیئت داوران با اهدای لوح تقدیر و مبلغ ۵۰ میلیون ریال جایزه نقدی رتبه دوم این بخش را به بازیگر نمایش ترمز اضطراری زینب مشعل دار اهدا کرد.

هیئت داوران با اهدای تندیس جشنواره، دیپلم افتخار مبلغ ۸۰ میلیون ریال جایزه نقدی رتبه اول این بخش را به بازیگر نمایش مطرب آقا سارا یزدانی اهدا کرد.

بازیگری مرد:

هیئت داوران در این بخش با اهدای لوح تقدیر و مبلغ ۱۰ میلیون ریال جایزه نقدی از تلاش و حضور بازیگر نوجوان نمایش روز برمی‌آید آرین محمدی تقدیر کرد.

هیئت داوران در این بخش با اهدای لوح تقدیر و مبلغ ۱۵ میلیون ریال جایزه نقدی از بازیگران نمایش‌های یک حبه انگور، مطرب آقا، روز برمی‌آید و میرای میثم حبیبی، محمد رسائلی، فرشید سلامت و محمد قاسمی تقدیر کرد.

هیئت داوران با اهدای لوح تقدیر و مبلغ ۳۵ میلیون ریال جایزه نقدی رتبه سوم این بخش را به صورت مشترک به بازیگران نمایش‌های آهوان و شمسه محمد تقی‌نژاد و رسول وحدت اهدا کرد.

هیئت داوران با اهدای لوح تقدیر و مبلغ ۵۰ میلیون ریال جایزه نقدی رتبه دوم این بخش را به صورت مشترک به بازیگران نمایش‌های مطرب آقا و آه-هو مهیار هزار جریبی و سعید بحرالعلومی اهدا کرد.

هیئت داوران با اهدای تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و مبلغ ۸۰ میلیون ریال جایزه نقدی رتبه اول این بخش را به بازیگر نمایش دل‌لرزه مجتبی لاله‌زاری اهدا کرد.

کارگردانی:

هیئت داوران در این بخش با اهدای لوح تقدیر و مبلغ ۲۰ میلیون ریال جایزه نقدی از کارگردان‌های نمایش‌های دل‌لرزه، مطرب‌آقا و آه-هو مجتبی لاله زاری، مهیار هزارجریبی و علی برجی تقدیر کرد.

هیئت داوران با اهدای لوح تقدیر و مبلغ ۵۰ میلیون ریال جایزه نقدی رتبه سوم این بخش را به محمد جهانپا کارگردان نمایش آهوان اهدا کرد.

هیئت داوران با اهدای لوح تقدیر و مبلغ 80 میلیون ریال جایزه نقدی رتبه دوم این بخش را به علی مجیدپور کارگردان نمایش یک حبه انگور اهدا کرد.


هیئت داوران با اهدای تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و مبلغ 120 میلیون ریال جایزه نقدی رتبه اول این بخش را به بهاره فاضلی‌راد کارگردان نمایش ترمز اضطراری اهدا کرد.

نمایشنامه نویسی:

هیئت داوران با اهدای لوح تقدیر و مبلغ 25 میلیون ریال جایزه نقدی به صورت مشترک رتبه سوم این بخش را به نویسنده نمایشنامه‌های آهوان و شمسه مهدی سیم‌ریز و آرش خیرآبادی اهدا کرد.


هیئت داوران با اهدای لوح تقدیر و مبلغ 80 میلیون ریال جایزه نقدی رتبه دوم این بخش را به شادی غفوریان نویسنده نمایشنامه ترمز اضطراری اهدا کرد.


هیئت داوران با اهدای تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و مبلغ 120 میلیون ریال جایزه نقدی رتبه اول این بخش را به سید علی موسویان نویسنده نمایش دل‌لرزه اهدا کرد.

نمایش برگزیده:

هیئت داوران به اتفاق آرا دو نمایش ترمز اضطراری و یک حبه انگور را به عنوان آثار برگزیده این دوره از جشنواره به دبیرخانه چهل و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر جهت حضور در آن جشنواره معرفی کرد.