اختتامیه بخش رادیو جشنواره تئاتر فجر شنبه - 11 بهمن‌ ماه - با حضور محمدامیر یاراحمدی (کارگردان و نویسنده رادیویی)، جهان‌شاه آل‌محمود (یکی از داوران جشنواره و نویسنده رادیو)، حسین قلعه‌قوند و جمعی از برنامه‌سازان رادیو در تماشاخانه سه نقطه و سالنی کوچک برگزار شد.

چارسو پرس: در ابتدای اختتامیه بخش رادیو  سی وسومین جشنواره تئاتر فجر محمدرضا قربانی رادیو نمایش که به تازگی در این سمت قرار گرفته لست گفت: ابتدا باید درباره مقوله «رادیو تئاتر» توضیح بدهم و بگویم که این بخش برای من علامت سوال است. از دوستان می‌خواهم به من کمک کنند تا این علامت سوال کمی برایم باز شود؛ البته ممکن است «رادیو تئاتر» تمام ویژگی‌های یک درام را داشته باشد و از تمام عناصر برخوردار باشد اما اینکه چرا باید روی صحنه باشیم؟؛ باید دوستان به من کمک کنند تا بتوانیم یک تصمیم درست بگیریم.


اجرای مراسم اختتامیه بخش نمایش‌های رادیویی از سی‌وسومین جشنواره تئاتر فجر را مسعود فروتن (کارگردان تلویزیونی تله‌تئاتر) بر عهده داشت.
مسعود فروتن نیز که یکی از داوران بخش نمایش‌های رادیویی جشنواره تئاتر فجر بود، در سخنانی گفت: امروز روز خیلی خوب اما سختی است. روز اول که به همراه آقایان دانیال حکیمی و آل‌محمود به اینجا آمدیم تا آثار رادیویی را داوری کنیم، کار خیلی سختی بود؛ چراکه همه رادیویی‌ها را دوست داریم و به آن‌ها عادت کرده بودیم و برایمان مشکل بود که از میان آن‌ها آثار تعداد محدودی را انتخاب کنیم. اینجا جایمان کوچک بود اما دل شما هنرمندان آنقدر بزرگ بود که همه‌ی ما در دل‌هایتان جا گرفتیم.


وی ادامه داد: ما را به تالار وحدت نبردند تا برایمان دست بزنند، حالا خودمان به اینجا آمدیم تا برای خودمان دست بزنیم. بزرگی را با دلمان نگه می‌داریم و همین که چندین چراغ اینجا روشن است، همین کافی است و نیازی به بزرگی نیست


او در ادامه با گلایه از اینکه چرا تله‌تئاتر فراموش شده است؟ بیان کرد: یک گلایه از فستیوال تئاتر دارم و آن هم این است که تله تئاتر فراموش شده است، با این وضعیت ما چندین سال دیگر، دیگر تله تئاتر نداریم. خواهشم از آقای صالح‌پور - دبیر جشنواره فجر - و بقیه دوستان این حوزه این است که تله تئاتر را دوباره راه بیاندازند و اجازه ندهند که این بخش فراموش شود.


اردشیر صالح‌پور - دبیر جشنواره تئاتر فجر - از دیگر سخنرانان این مراسم بود که طی سخنانی کوتاه خاطرنشان کرد: رادیو همیشه برایمان بزرگ بوده و هست. امیدوارم سال آینده با شکوه بیشتری بتوانیم این برنامه‌ها را برگزار کنیم. ما باید برای سال‌های آینده مکانی را برای نمایش‌های رادیویی طراحی کنیم و حتی به فضایش هم فکر کرده‌ایم که امیدوارم با تلاش دوستان این اتفاق بیفتد؛ چراکه بخش نمایش‌های رادیویی واقعا مهم است و هر بار که نمایش رادیویی را گوش می‌کنیم و از نزدیک اجراهایشان را می‌بینیم لذت می‌بریم. به نظرم این ژانر می‌تواند با موفقیت بیشتری به کارش ادامه دهد، البته اگر یک سالن جداگانه برای بخش نمایش‌های رادیویی اختصاص داده شود. ما در این زمینه کمک خواهیم کرد و از دوستان رادیویی هم می‌خواهیم که ما را در این امر کمک کنند تا یک سالن جداگانه برای این بخش داشته باشیم. اگر این ایده محقق شود شاید یک دستاورد خوبی شود تا سال آینده بخش رادیو نمایش را بهتر دنبال کنیم.