روح الله سهرابی: تنها سختگیری فعلی ما در شورای پروانه ساخت آن جنس سینمایی ست که ایران را در جهان کشوری عقب افتاده و مفلوک، پر از رخوت و وجوه منفی تصویر کند و وقتی فیلم تمام می‌شود چیزی جز خفت و خاری برای ایران خروجی بیرون نمی‌آید.

چارسو پرس: روح الله سهرابی مدیرکل عرضه و نمایش سازمان سینمایی در گفتگو با امیرعباس صباغ در برنامه این هفته سینمامعیار در واکنش به انتقادات برخی اهالی سینما در سختگیری سازمان سینمایی به آثار سینمای اجتماعی گفت: برای ما ژانر فیلم هیچ وقت اولویت نبوده و همیشه دنبال متنوع سازی سبد تولید بودیم و این صحبت‌ها که ما حامی کمدی و مخالف سینمای اجتماعی هستیم اساسا صحت ندارد چرا که طبق آماری که بزودی منتشر می‌کنیم نزدیک ۵۰ درصد آثار سینمایی که از آغاز به کار این دولت پروانه ساخت گرفته‌اند متعلق به سینمای اجتماعی بوده و سهم کمدی‌ها کمتر از این عدد است.

 روح الله سهرابی افزود: ما به دنبال مدیریت متوازن هستیم و ادعاهای برخی دوستان در خصوص سختگیری ما در ساخت فیلم اجتماعی از پایه بی اساس است.

او ادامه داد: تنها سختگیری فعلی ما در شورای پروانه ساخت آن جنس سینمایی ست که ایران را در جهان کشوری عقب افتاده و مفلوک، پر از رخوت و وجوه منفی تصویر کند و وقتی فیلم تمام می‌شود چیزی جز خفت و خاری برای ایران خروجی بیرون نمی‌آید.

سهرابی افزود: حیطه فعالیت یک مدیر سینمایی، حیطه محدود و تعریف شده‌ای است که نمی‌تواند صفر تا صد حواشی یک فیلم را حل کند، بعد از ناآرامی‌های اخیر سعی کردیم مسیر تعاملی خود را هم با نهادهای بالادستی و هم نهادهای صنفی ارتقا دهیم که خروجی این تعامل رکورد شکنی‌های پیاپی در دو ماه اخیر و رسیدن به فروش ۲۵۰ میلیاردی سینماها در سال جاری بود و این خلاف برخی پیش‌بینی‌ها بود که از نابودی سینمای ایران می‌گفتند.

او ادامه داد: اینکه عوامل اصلی یک فیلم در آستانه اکران در یک اقدام پروپاگاندای برای بیشتر دیده شدن فیلم حرکتی انجام می‌دهند، سازمان سینمایی ترجیح می‌دهد یا مسئله را مسکوت بگذارد یا حل مشکل را به عوامل فیلم واگذار کند، در هیچ صنعت دیگری اینچنین قراردادها یک طرفه بسته نمی‌شود، بدون اینکه تضمینی از طرف دوم گرفته شود (البته که برخی تهیه‌کنندگان تضمین لازم را می‌گیرند و با این کار مانع از انجام رفتارهای پرخطری می‌شوند که می‌کواند به فیلم آسیب بزنند) و این حلقه مفقوده تعامل تهیه‌کننده با دیگر عوامل فیلم است.

سهرابی تاکید کرد: در حال حاضر ترکیب بازیگران یک اثر در مرحله صدور پروانه ساخت برای سازمان سینمایی مهم است و ما دخالتی نمی‌کنیم اما هشدار می‌دهیم به سمت عواملی که بر مدار قانون رسمی حرکت نمی‌کنند نروند تا برای فیلم‌شان مشکلی ایجاد نشود.