رشید وطن دوست می‌گوید متاسفانه موسیقی در کشور ما در انحصار چند خواننده است و بقیه هنرمندان بیکار هستند ضمن آن که هنر فقط مختص آقایان نیست و بانوان هم باید هنر خود را ارائه دهند.

چارسو پرس: رشید وطن دوست گفت: در حال ساخت چند اثر موسیقایی هستم که این قطعات نوستالژیک و قدیمی هستند که دوباره بازخوانی کرده ام و این آثار به زودی منتشر می شود. همچنین بیشتر مشغول تدریس در حوزه آواز و سلفژ هستم زیرا معتقدم هنرجویان آیندگان موسیقی هستند و باید زمان کافی برای آنها صرف شود.

این خواننده در ادامه از وضعیت بد موسیقی بانوان انتقاد کرد و افزود: هنر فقط مختص آقایان نیست و بانوان هم باید هنر خود را ارائه دهند. چندین سال پیش این هنرمندان می‌توانستند کنسرت بانوان برگزار کنند ولی در این مدت حتی نامی از آنها برده نمی‌شود.

این هنرمند در ادامه تاکید کرد: متاسفانه موسیقی در کشور ما در انحصار چند خواننده است و بقیه هنرمندان بیکار هستند. حتی در برگزاری کنسرت فقط همان تعداد اندک به صحنه می روند و بقیه فقط تماشا می کنند. چرا یک هنرمند باید چندین بار کنسرت خود را تمدید کند ولی بقیه در حسرت این باشند که به صحنه روند و مخاطبان خود را از نزدیک ببینند.

این خواننده خاطرنشان کرد: من خودم در سال چندین کنسرت برگزار می کردم ولی در یکی دو سال اخیر اصلا به برگزاری کنسرت فکر نمی کنم زیرا اصلا شرایط مهیا نیست و یک موسیقی دان چقدر درآمد دارد که بتواند برای یک کنسرت ۲۰۰ میلیون هزینه کند.

وی در پایان گفت: به نظر من فقط هنرمندانی می توانند به صحنه روند که تهیه کننده از آنها حمایت می کند و حتی اگر تهیه کننده حمایت نکند هیچ هنرمند موسیقی نمی تواند اثر جدیدی منتشر کند به همین دلیل است که من بسیاری از آثارم را برای دل خودم ضبط می کنم و در آرشیو نگهداری می کنم.


منبع: خبرگزاری صبا