برند اگردنیک، هنرمند آلمانی و برگزار کننده کارگاه عروسک‌های نخی در جشنواره تئاتر فجر اعتقاد دارد که هنرمند علاوه بر حرفه‌ای بودن، باید قلب و روحی بزرگ داشته باشد.

چارسو پرس: کارگاه آموزشی متامورفسیس (عروسک‌های نخی) با حضور هیلدر.‌ام. یانسدوتیر و برند اگردنیک،  صبح یک‌شنبه 12 بهمن در تالار انتظامی خانه هنرمندان ایران برگزار شد.

در این کارگاه آموزشی، ابتدا برند اگردنیک، توضیحاتی درباره ساخت فیلم عروسک نخی داد و قسمتی از این فیلم هم برای شرکت کنندگان پخش شد. همچنین این کارگردان درباره چگونگی ساخت این عروسک‌ها و پروژه پنج ساله ساخت این فیلم، سخن گفت.
در حاشیه این کارگاه، برند اگردنیک، درباره حضور خود در جشنواره تئاتر فجر گفت: «هنر متعلق به تمامی مردم دنیاست؛ ما می‌خواهیم هنر در سراسر جهان پیشرفت کند و اگر در زمینه عروسک‌های نخی به هر پیشرفتی برسیم، آن را به تمام هنرمندان دنیا ارائه خواهیم کرد.»
 او ادامه داد: « گروه ما در زمینه نمایش‌های عروسکی و سایه‌ای فعالیت دارد. دنیای ماسک‌ها و عروسک‌ها بسیار متفاوت و گسترده است؛ ما یک ماسک داریم که هیچ حالتی در آن نیست و بازیگر باید با بدنش، احساس خود را به مخاطب منتقل کند، یک ماسک هم وجود دارد که حالت دارد و بازیگر می‌تواند حس‌های مختلفی را از طریق آن منتقل کند.»
این کارگردان درباره ویژگی‌های گروه خود توضیح داد: «ما در ساخت دکور و عروسک‌های‌مان از افرادی استفاده کرده‌ایم که تا به حال در زمینه نمایش عروسکی فعالیتی نداشته‌اند و در حرفه‌هایی مثل مجسمه‌سازی و نقاشی مشغول بوده‌اند. به اعتقاد من، فردی که در گروهی نمایشی کار می‌کند، در ابتدا باید حرفه‌ای باشد و بتواند از عهده کار خود بر بیاید و در قدم بعدی باید دارای یک قلب و روح بزرگ باشد تا بتواند عاشقانه و با حوصله زیاد، اثر هنری خود را به سرانجام برساند.»
او در پایان صحبت‌های خود گفت: « ما برای ساخت این فیلم عروسکی، حدود پنج سال زمان صرف کردیم و در این مدت، دو نفر از افراد گروه از دنیا رفتند. با این وجود گروه ما هم‌چنان به  فعالیت خود ادامه ‌داد، زیرا ما هدفی بزرگ را دنبال می‌کردیم و مرگ آن دو دوست به ما یاد داد که این اتفاق در نزدیکی ماست و باید قدر لحظات را بدانیم.»
 
پیش از این قرار بود، کارگاه عروسک‌های نخی، یک شنبه 12 بهمن به صورت نظری برگزار شود و روز بعد ساعت 10 تا 13 نمایش‌ گروه به اجرا در بیاید، اما به دلیل اینکه دو برگزار کننده این کارگاه باید به کشور خود بازمی‌گشتند؛ اجرای این نمایش عروسکی به ساعت 18 امروز، 12 بهمن، در تالار انتظامی تغییر زمان داد.