مراسم اختتامیه سی وسومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر، با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون فرهنگی او علی مرادخانی در تالار وحدت آغاز شد. سایت خبری تئاتر گزارش لحظه به لحظه این رویداد را منتشر می‌کند.

چارسو پرس: مراسم اختتامیه سی وسومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر، با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون هنری او علی مرادخانی و جمعی از هنرمندان و کاندیداهای بخش های مختلف و با 30 دقیقه تاخیر در تالار وحدت آغاز شد.

 

فرزاد حسنی نیامد/ برگزیدگان مرور جشنواره مشخص شدند

بلافاصله بعد از تلاوت قران مجری به معرفی برگزیدگان پرداخت، شتاب در اجرای برنامه باعث تعجب حاضرین شده است .

دکترمسعود دلخواه، رحمت امینی، حمید مظفری، برزو ارجمند و دانیال حکیمی برای اهدای جوایز بخش مرور جشنواره روی صحنه رفتند.

برزو ارجمند به ایراد سخنانی در غم از دست دادن پدر خود پرداخت.

احسان ملکی، کارگردان نمایش «هزار شلاق» به عجله در برگزاری اختتامیه و وضعیت مالی جشنواره و شلخته بازی ها پشت تریبون اعتراض کرد.


خبرنگاران بیرون از بخش vip ماندند و خیلی ها در راهروها ایستادند

دبیر جشنواره سی و سوم تئاتر فجر به توضیح برگزاری جشنواره پرداخت و گفت:(بخشی از صحبتها) تلاش کردم دفترم دیواری نداشته باشد و در کنار خانواده تئاتر باشم، تئاتر ایران دوران رشد خود را طی می کند، حضور جوانان و نسل نو آینده تئاتر ایران را تضمین می‌کند.

 

دبیر جشنواره هو شد
تماشاچیان حاضر در تالار وحدت به نشانه اعتراض به  اردشیر صالح پور دبیر جشنواره سی وسوم فجر با دست زدن او را هو کردند، اردشیر صالح پور از آنها خواست حرمت حرف هایش را داشته باشند.

در ادامه امیر کربلایی زاده به اجرای استند آپ کمدی پرداخت.

 

هنر، هواپیما، هنرمند خلبان و منتقدان خدمه پرواز هستند

از مقام چهار نفر از شهدای هنرهای نمایشی در جنگ تحمیلی با اجرای نماهنگ و صدای خسرو شکیبایی  و اهدای لوح به پدران این شهیدان تجلیل به عمل آمد. پدر شهید غلامرضا کشتکار به نقل از آن شهید گفت: هنر، هواپیما است. هنرمند، خلبان و منتقدان، خدمه پرواز هستند».

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بروی صحنه رفت / دولت تدبیر و امید حامی فرهنگ و هنر است

(بخشی از صحبتها)  علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تبریک دهه فجر گفت: خوشحالم که در جمع هنرمندان و اهالی تئاتر هستم و قول داد کوتاه صحبت کند.


جنتی در ادامه گفت: تئاتر هنر شریف و اصیل و الهام بخش و باید به آن به عنوان هنری اثر گذار یاد کرد، آنطور که بایسته و شایسته است به تئاتر نرسیده ایم و آن را در مظلومیت خود رها کرده ایم.


وزیر فرهنگ در ادامه افزود: مدیران تئاتری نقد پذیر باشند و با حوصله، برنامه ریزی طوری باشد که تئاتر را بین مردم ببرد، دولت تدبیر و امید حامی فرهنگ و هنر است و تمام توان خود در حمایت از عرصه فرهنگی به کار می گیرد، از اینکه می بینم این جشنواره باعث امید بین شما شده به خود میبالم،تبریک به برگزیدگان، تبریک به دبیر.
 

بزرگداشت چهار هنرمند پیشکسوت در جشنواره تئاتر فجر

مراسم اختتامیه سی و سومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر با پخش ویدئو کلیپی از چهار هنرمند پیشکسوت تئاتر، جعفر والی، بدرالسادات برنجانی، احمد سپاسدار و حسینعلى طباطبایی، با حضور وزیر، علی مرادخانی، رویا تیموریان و حمید مظفری و با اهدای لوح تجلیل به عمل آمد در این مراسم جعفر والی حضور نداشت و نماینده او به روی سن رفت.

 

مرتضی احمدی هم بود
بعد از تجلیل از هنرمندان پیشکسوت تصاویری از مرحوم مرتضی احمدی، باقر صحرا، ماه گل مهر، مهدی کاشانیان، علی اکبر رزم آرا، انوشیروان ارجمند، مجید بهرامی، حمید مهرارا، جواد ثریا و چند تن از هنرمندانی که در سال نود و سه مرحوم شده بودند پخش شد که با تشویق پرشور مخاطبان همراه بود.

 

خواهش می کنم تله تئاتر دوباره راه بیفتد
بعد از نمایش کلیپی از هنرمندانی که طی سال جاری از دنیا رفته بودند، نوبت به پخش عکس تئاتر و پوستر تئاتر رسید. سپس مسعود فروتن بر روی صحنه آمد و ضمن گلایه از جای خالی تله تئاتر گفت: تله تئاتر آبروی تلویزیون است، خواهش می کنم تله تئاتر دوباره راه بیفتد.



معرفی آثار برگزیده بخش خیابانی تئاتر فجر
برگزیدگان بخش تئاتر خیابانی بر روی صحنه حاضر و جوایز خود را دریافت کردند.
برای اهدا جایزه بخش تئاتر خیاباتی فجر، شهران کرمی، گلبرگ ابوترابیان، کاظم هژیرآزاد، جهانبخش سلطانی، دکتر ناصر بخت، محمد امیر یار احمدی به روی سن آمدند
.
 

 بازیگران برتر
اختتامیه سی وسومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر با معرفی بازیگران برتر در حال پیگیری است
جوایز این بخش را محمود پاک نیت و دانیال حکیمی اهدا کردند.

نمایشنامه نویسی
بخش نمایشنامه نویسی با معرفی منتخبین و همچنین تجلیل از دکتر قطب الدین صادقی به پایان رسید دکتر صادقی جایزه اش را یه سروش و مانلی حسین پور تقدیم کرد


بوقلمون کارگردانی گرفت/ فریما فرجامی جایزه داد
با اهدای جایزه کارگردانی توسط فریما فرجامی اختتامیه جشنواره تئاتر در جریان است

 

خسرو شهراز که مشترکا با توماج دانش بهزادی جایزه بازیگری مرد بخش بین الملل را دریافت کرد گفت: هر چه دارم از غلامحسین لطفی است به او میبالم و افتخار میکنم

و همسرم که محیطی آرام برایم فراهم کرده است،این جایزه را تقدیم میکنم با عشق به همراه زندگی ام.

 

هنگام اهدا جایزی کارگردانی بخش بین الملل جشنواره  سی و سوم فجر، محمد مساوات کارگردان نمایش «خانه واده» گفت: خدا نگذره، چهل شب ایرانشهر بی حرف و حدیثی اجرا رفتیم، یک شب هم جشنواره اجرا رفتیم، انقدر تهمت زدند انقدر گفتند که از یک کار مزخرف کپی کرده، نمیگذرم در این لحظع مسعود رایگان که برای اهدا جایزه روس سن بود به او دلداری داد

پایان سی و سومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر با شیرین کاری مجری
بعد از اهدای جوایز بخش بین الملل مجری نه چندان مسلط با بیان جمله حالا نوبت جایزه بزرگ جشنواره است و دکتر صادقی ایت جایزه را اهئا خواهد کرد همه را بهت زده کرد که پس از چند لحظه گفت : هیچ جایزه بزرگی اهدا نخواهد شد، به این میگن حالگیری بزرگ جشنواره.

 

نکته جالب توجه در بخش بین الملل این بود که هیچ گروه خارجی جزء برگزیدگان نبود
اردشیر صالح پور بدون پاسخگویی به خبرنگاران همراه وزیر سالن را ترک کرد.