منیژه محامدی با اشاره به اجرای نمایش "تیغ و استخوان" که به زندگی سربازان بازگشته از جنگ ویتنام می پردازد از حضور مهوش افشارپناه، محمد اسکندری و جواد نمکی به عنوان بازیگر در این اثر نمایشی خبر داد.

پایگاه خبری تئاتر: منیژه محامدی کارگردان پیشکسوت تئاتر درباره اجرای نمایش جدیدش گفت: قرار است از 25 مهرماه نمایش "تیغ و استخوان" را در سالن چهارسو مجموعه تئاترشهر روی صحنه ببرم. این اثر نمایشی بر اساس نمایشنامه "ترکه‌ها و استخوان" نوشته دیوید ریب اجرا می شود اما من نام نمایشنامه را تغییر دادم چون مفهوم اثر با نام ترجمه شده همخوانی زیادی نداشت.

وی افزود: قرار بود این نمایش آذرماه در تئاترشهر اجرا شود اما متاسفانه اجرای ما را جلو انداختند به همین منظور فرصت اندکی برای تمرین و آماده شدن داریم. چون من تازه به ایران بازگشته ام تنها 5 - 6 جلسه تمرین داشتیم اما تا زمان اجرای عمومی تلاش می کنیم با تمرین فشرده کار آماده شود.

کارگردان "چشم اندازی از پل" درباره گروه بازیگران نمایش توضیح داد: این نمایش مثل دیگر نمایش‌های قبلی‌ام با همراهی اعضا گروه تئاتر "پیوند" اجرا می‌شود. محمد اسکندری، مهوش افشارپناه، جواد نمکی، محمد نادری و دانیال خجسته بازیگران این نمایش هستند. البته به تازگی نیز بازیگر جدیدی به جای نسترن پیکانو به جمع بازیگران پیوسته است.

محامدی درباره داستان این نمایش گفت: این نمایشنامه در ارتباط با جنگ ویتنام است و چالش‌های سربازان بازگشته از جنگ و ارتباطی را که با خانواده هایشان پیدا می کنند به تصویر می کشد. متن این نمایشنامه بسیار جذاب است بنابراین آن را برای اجرا انتخاب کردم اما طبق معمول که متون خارجی را به شیوه خودم دراماتورژی می کنم در این متن هم تغییرات بسیاری دادم تا برای اجرا آماده شود.

دیگر عوامل این نمایش عبارتند از طراح صحنه امیر حسین دوانی، ساخت موسیقی آرشام مؤدبیان مدیر اجرا و طراح لباس مریم غیورزاده و مدیر تولید و برنامه ریز آرشام مؤدبیان.

قرار است "تیغ و استخوان" از 25 مهرماه در تالار چهارسو تئاتر شهر به صحنه برود. محامدی فروردین 91 نمایش "پس از سقوط" را در تماشاخانه ایرانشهر به صحنه برده بود.