با جیب خالی این نمایش پرهزینه و دشوار (هراکلس پنج) را به روی صحنه می‌بریم/ گویا همه‌ی آن وعده‌ها رنگ باخته و برای جوانان تئاتری، در بر همان پاشنه قبلی می‌چرخد...

پایگاه خبری تئاتر:  ناصر حسینی‌مهر گفت: امیدوارم اعتماد ما به دولت جدید، مثل دیوارهای «تئاترشهر» ترک برندارد.

این کارگردان تئاتر، خواستار توجه هر چه بیشتر به جوانان تئاتری شد و افزود: لازم می‌دانم سخنی را که از دلم برآمده به عرض معاون هنری برسانم، غروب روزی را به یاد دارم که بعد از اعلام نتایج ریاست جمهوری، سراسر خیابان ولیعصر مملو از جوانانی بود که به دولت امید و تدبیر، رای داده بودند.

وی اضافه کرد: این جوانان رای دادند چون قول‌هایی را باور کرده بودند، وعده‌هایی که می‌گفت خواسته‌هایشان در تمام عرصه‌ها برآورده می‌شود اما گویا همه‌ی آن وعده‌ها رنگ باخته و برای جوانان تئاتری، در بر همان پاشنه قبلی می‌چرخد.

حسینی‌مهر ادامه داد: حس می‌کنم جوانان تئاتری در ته صف قرار دارند ولی امیدوارم این طور نباشد.

این استاد دانشگاه با اشاره به دیدار معاون هنری با هنرمندان پیشکسوت و مشورت با آنان گفت: ای کاش آقای مرادخانی در ادامه‌ی عمل پسندیده‌شان در دیدار و مشورت با هنرمندان پیشکسوت، گوشه چشمی به جوانان هم داشته باشند و خواسته‌های آنان را نیز بشنوند.

او که در نظر دارد نمایش «هراکلس پنج» را با گروهی از جوانان تئاتری اجرا کند، درباره سرنوشت این نمایش گفت: سرانجام تصمیم گرفتیم با جیب خالی، این نمایش پرهزینه و دشوار را به صحنه ببریم.

حسینی‌مهر با اشاره به مشکلات مالی این نمایش گفت: در هیچ شرایطی حاضر نیستم به این بازیگران جوان که در آغاز راه هنری‌شان هستند یاد بدهم کاسه گدایی دست بگیرند، پول قرض کنند، نزول کنند یا در برابر هر تازه به قدرت رسیده‌ای زانو بزنند. بلکه باید بیاموزند با اتکا به نفس، غرورشان را حفظ کنند.

سرپرست گروه تئاتر«6» تاکید کرد: ما راه خود را می‌رویم. گروه ما به دلیل نبود بودجه انصراف نمی‌دهد. زیر بار تحمیل غیرمنصفانه برخی تهیه‌کنندگان خصوصی هم نمی‌رویم که اصرار دارند حتما با چهره‌های تصویری کار کنیم و این چنین بود که تصمیم گرفتیم این نمایش پرهزینه را با دستان خالی اجرا کنیم.

وی با اشاره به شرایط دشوار تئاتر و مشکلات اقتصادی آن در چند سال گذشته، یادآور شد: بسیاری از ما تئاتری‌ها می‌دانیم عدم حمایت از گروه‌های تئاتری بهترین روشی بود که مدیران دولت قبلی توانستند به کمک آن جلوی کار هنرمندان را بگیرند. این شیوه برای افسرده کردن و خانه‌نشینی هنرمندان خیلی کارآمدتر از سانسور و ممیزی بود ولی معتقدم هنر تئاتر با تمام این ترفندها راه خود را می‌رود.

حسینی‌مهر که نمایش‌اش ار نیمه دوم بهمن ماه در تماشاخانه ایرانشهر اجرا می‌کند، افزود: تمام سرمایه و انرژی من در اجرای این نمایش نیروی جوانانی است که با تمام عشق و وجودشان در خدمت کار هستند.

بر این اساس، نمایش «هراکلس 5» نوشته‌ی «هاینر مولر» است که ناصر حسینی‌مهر آن را با گروهی 30 نفره از جوانان زیر 30 سال در سالن استاد «سمندریان» تماشاخانه‌ی «ایرانشهر» به صحنه می‌برد. قرار است این نمایش از 17 بهمن امسال اجرای خود را آغاز کند.