بازیگر زن نمایش «قصر» در بخش مسابقه بین‌الملل سی و سومین جشنواره تئاتر فجر که از سوی هیأت داوران این بخش نامزد دریافت جایزه بازیگری زن بوده، به دلیل اشتباه دبیرخانه در لیست کاندیداها قرار نگرفت.

 چارسو پرس: مهر: دایانا فتحی که برای حضور در نمایش «قصر» به کارگردانی آرمین جوان کاندیدای دریافت جایزه بازیگری زن بخش مسابقه بین‌الملل سی و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر شده بود، درباره چرایی نبودن نامش در لیست منتشر شده کاندیداها در رسانه‌های مختلف گفت: روز 11 بهمن‌ماه بود که لیست کاندیداهای بخش مسابقه بین‌الملل جشنواره در رسانه‌ها و سایت ایران تئاتر و جشنواره تئاتر فجر منتشر شد و طی آن 5 بازیگر زن و 6 بازیگر مرد به عنوان کاندیداهای بازیگری زن و مرد بخش مسابقه بین‌الملل معرفی شدند.

وی ادامه داد: ساعت 30 دقیقه بامداد روز 13 بهمن‌ماه و ساعتی بعد از پایان مراسم اختتامیه جشنواره تئاتر فجر در شامگاه 12 بهمن‌ماه، دستیار کارگردان نمایش «قصر» با من تماس گرفت و پرسید که آیا از کاندیداتوری خود در بخش بازیگری زن مسابقه بین‌الملل جشنواره مطلع بودم یا نه. وقتی گفتم مطلع نبودم به من گفت که نام و تصویر من در بین کاندیداهای بازیگری زن مسابقه بین‌الملل جشنواره در تالار وحدت نشان داده شده است.

این کارگردان و بازیگر جوان تئاتر با بیان اینکه از شنیدن این موضوع شوکه شدم، تأکید کرد: تا ظهر روز 13 بهمن‌ماه منتظر ماندم تا ببینم از سوی دبیرخانه با من تماس گرفته می‌شود یا نه و وقتی که تماسی گرفته نشد، شخصا به دبیرخانه جشنواره تئاتر فجر مراجعه کردم. وقتی موضوع کاندیداتوری خود را در دبیرخانه مطرح کردم، در ابتدا پذیرفته نشد ولی بعد آقای مهدی حاجیان مسئول دبیرخانه گفت که من نیز جزو کاندیداهای بازیگری زن مسابقه بین‌الملل بودم ولی به اشتباه نام من در لیست کاندیداها اعلام نشد.

فتحی با اشاره به درج نام خود در لیست کاندیداهای بازیگری زن مسابقه بین‌الملل جشنواره سی و سوم تئاتر فجر در سایت ایران تئاتر و سایت جشنواره تئاتر فجر، یادآور شد: ساعت 15 روز سیزدهم بهمن در این 2 سایت نام من در لیست کاندیداهای مربوطه قید شد اما این روند درست و صحیح برای جبران چنین اشتباهی نیست.

وی متذکر شد: اصولا وقتی چنین اشتباهی رخ می‌دهد یک اصلاحیه برای تمامی رسانه‌ها ارسال می‌شود و دبیر یا دبیرخانه جشنواره رسما و به صورت رسانه‌ای توضیح می‌دهند. چنین اتفاقی در بیست و هشتمین دوره جشنواره تئاتر فجر با دبیری آقای حسین پارسایی رخ داد و در آن دوره دبیر جشنواره به دلیل اینکه نام بهنوش طباطبایی در لیست کاندیداهای بازیگری زن جشنواره به اشتباه قید نشده بود، به صورت رسانه‌ای به خاطر این اشتباه رسما عذرخواهی کرد.

بازیگر نمایش «قصر» تصریح کرد: 3 روز از اختتامیه جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر گذشته و هنوز دبیر و دبیرخانه جشنواره در قالب رسانه‌ای نسبت به اصلاحیه اقدام نکرده‌اند و این در حالی است که این اشتباه باعث شده تا تجربه‌ای که در عرصه بازیگری داشتم، دیده نشود.