نمایش «سیستم گرون هلم» به کارگردانی علیرضا کوشک جلالی همزمان با افتتاح مرکز تئاتر باران با حضور داوود میرباقری اجراهای عمومی خود را آغاز کرد.

چارسو پرس: نمایش «سیستم گرون هلم» شامگاه سه‌شنبه 14 بهمن‌ماه با حضور داوود میرباقری و جمعی از هنرمندان همزمان با آغار به کار رسمی مرکز تئاتر باران اجراهای عمومی خود را آغاز کرد.

در آغاز مراسم افتتاحیه، چتر باران به دست الهام پاوه نژاد یکی از بازیگران نمایش «سیستم گرون هلم» گشوده شد. داوود میرباقری کارگردان سینما و تئاتر به عنوان میهمان ویژه این نمایش پیش از آغاز کار با حضور در میان تماشاگران گفت: ایجاد و راه‌اندازی سالن‌های خصوصی با توجه به شرایط فعلی تئاتر بسیار دشوار است بنابراین باید از برپا کنندگان این مکان که چنین فضایی را صرفا برای فعالیت‌های فرهنگی ایجاد کرده‌اند قدردانی کرد.

وی ادامه داد: چنین فعالیت هایی در تئاتر که مظلوم و مهجور است نیازمند تلاش بسیاری است و امیدوارم ادامه‌دار باشد. سرمایه‌گذاری در این حوزه و ایجاد علاقه نسبت به هنر تئاتر برای مردم یک حرکت روبه‌جلو به شمار می‌رود.

بعد از این سخنان وی روبان افتتاح سالن تئاتر باران توسط داوود میرباقری بریده شد.

نمایش «سیستم گرون هلم» نوشته جوردى گالچران است که ترجمه و کارگردانی آن را علیرضا کوشک جلالی بر عهده داشته است. این اثر بر اساس یک اتفاق واقعی نوشته شده و روایت‌گر داستان چهار نفر متقاضی یک شغل بسیار مهم در یک شرکت چند ملیتی است. ما شاهد آخرین مصاحبه مسئولان این کنسرن با این چهار نفر هستیم. مصاحبه ای کاملا غیرمتعارف با «سیستم گرون هُلم» که با شیوه‌های روان کاوانه آبزورد و تحقیر کننده، پرده از روی تمام رازها، ضعف‌ها و به طور کلی زندگی شخصی کاندیداها بر می‌دارد.

داوود میرباقری نیز بعد از پایان این اجرا در مورد این نمایش گفت: از تماشای این اثر بسیار لذت بردم. بازیگران با انرژی فوق‌العاده‌ای به صحنه آمدند و نقش هایشان را ایفا کردند. تئاتر همیشه لذت بخش است به ویژه زمانی که شاهد تلاش خوب اجراکنندگان آن بر صحنه باشید.

وی تاکید کرد: هر نمایشی از جهات گوناگون قابل بررسی است که این اثر نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود. آنچه برایم اهمیت دارد حس و حال خوبی است که در نمایش «سیستم گرون هلم» نهفته شده  و این برای یک تئاتر خوب کافی است.

در این اجرا هنرمندانی چون ژاله صامتی، خیام وقارکاشانی، ایرج سنجری، ساغر عزیزی، شیوا اردویی و... حضور داشتند.

الهام پاوه‌نژاد، سینا رازانی، امیرحسین رستمی و رضا مولایی بازیگران این نمایش‌ هستند. همچنین ایمان یزدی مدیر تولید،‌‌ رها شیرازی دستیار کارگردان وبرنامه ریز، امیر قالیچی تئا‌تر باز‌ها روابط عمومی، مهرانگیز قهرمانی مشاور رسانه‌ای و امیر خدامی عکاس دیگر عوامل اجرایی این اثرند.

 نمایش «سیستم گرون هلم» به کارگردانی علیرضا کوشک جلالی از ۱۴ بهمن‌ تا پایان اسفند ماه سال جاری ساعت ۲۰ در تئا‌تر باران واقع در خیابان انقلاب، فلسطین جنوبی، پلاک ۲۹۲ به صحنه می‌رود.