مراسم تشییع و خاکسپاری اسماعیل سلطانیان، هنرمند پیشکسوت کشورمان جمعه، ۲۶ خرداد ماه در قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) برگزار می شود.

چارسو پرس: میلاد سلطانیان، فرزند این هنرمند اعلام کرد: هماهنگی‌هایی با خانه سینما شده است و قرار شد مراسم تشییع جمعه صبح ساعت ۱۰ در قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) انجام بگیرد. همچنین مراسم یادبودی برای پدر روز شنبه، ۲۷ خرداد از ساعت ۱۳ الی ۱۴.۳۰ دقیقه در مسجد جامع شهرک غرب برگزار می‌شود.

او درباره وضعیت جسمی اسماعیل سلطانیان در روز پایانی عمر گفت: متاسفانه پدر دیشب ناگهان با بد شدن حالشان دچار ایست قلبی شدند. مدتی بود پدر درگیر بیماری سرطان روده بزرگ بودند و سال گذشته هم جراحی شدند. این مدت تحت درمان بودند و حالشان تقریبا خوب شده بود تا اینکه دیشب متاسفانه با ایست قلبی در منزل از دنیا رفتند.

به گزارش ایسنا، اسماعیل سلطانیان، بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون بامداد ۲۴ خرداد ماه در سن ۶۹ سالگی بر اثر ایست قلبی درگذشت.

سلطانیان سال ۱۳۳۳ در کرمانشاه متولد شد و فارغ‌التحصیل بازیگری و کارگردانی تئاتر از دانشکده هنرهای دراماتیک بود. او فعالیت هنری را از سال ۱۳۴۹ با تئاتر به عنوان نویسنده، بازیگر و کارگردان آغاز کرد و همزمان در سال ۱۳۴۹ در مرکز آموزش هنرهای دراماتیک کرمانشاه یک دوره شش‌ماهه را زیر نظر آتش تقی‌پور گذراند.

از آثار سلطانیان می‌توان به بازی در «پایتخت ۲» «یوسف پیامبر»، «مرد هزارچهره»، «ستایش» و «قورباغه» اشاره کرد.


منبع: خبرگزاری ایسنا