فراخوان بخش رادیو تئاتر بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی- سنتی منشر شد.

چارسو پرس: به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، فراخوان بخش رادیوتئاتر بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی- سنتی برای برگزاری در پاییز ۱۴۰۲ منتشر شد.

اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مشارکت اداره کل هنرهای نمایشی رادیو و رادیو نمایش و کانون نمایش‌های آیینی و سنتی انجمن هنرهای نمایشی ایران با هدف میزبانی از طیف متنوع‌تری از آثار نمایشی و بهره‌مندی از ظرفیت‌های رادیو در تولید و عرضه آثار نمایشی و همچنین گسترش زمینه‌های اجرایی و ژرف‌کاوی در ریشه‌های نمایش ایرانی و نیز ثبت و حفاظت از کهن‌الگوهای نمایشی ایران‌زمین و بهره بردن از این دستاوردها برای ارتقای تئاتر ملی، بخش رادیوتئاتر بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی را با اولویت توجه به گنجینه‌های ادبی و فرهنگی ایران و کمک به معرفی هرچه بهتر این سرمایه‌های ارزنده معنوی به ایران و جهان در پاییز ۱۴۰۲ برگزار می‌کند.

شرایط و ضوابط فراخوان:

- آثار ضروری است در قالب یک نمایش تک‌قسمتی و با حداکثر زمان ۴۵ دقیقه ارائه شوند.

- جشنواره صرفاً میزبان یک اثر از هر کارگردان خواهد بود و دبیرخانه جشنواره، کارگردان را صاحب اثر می‌داند.

- ارائـه و بارگـذاری مـدارک بـه شـکل کامـل الـزامی اسـت؛ در صـورت وجـود نقـص، تقاضـای حضـور ثبـت نخواهد شد و مسئولیت عدم ثبت بر عهده صاحب اثر خواهد بود.

- شرکت‌کنندگان در جشـنواره بـا ارسـال اثـر خـود متعهـد بـه پذیـرش قوانین و سیاسـت‌گذاری‌های جشـنواره هسـتند؛ عـدم رعایـت ایـن قوانین به‌ویژه زمان‌بندی جشـنواره موجـب حـذف آثار خواهد شد.

- آثار ارسالی به دبیرخانه در صورت برخورداری از کیفیت مطلوب فنی و محتوایی، از شبکه‌های رادیو پخش خواهند شد، ضمنا جشـنواره بـا رعایـت حقـوق معنـوی آثـار پذیرفته‌شده که برای رادیو محفوظ است، مجـاز بـه ارائـه آثار در بسـترهای مجـازی خواهد بود.

- جشنواره مسئولیتی در قبال ساخت‌وساز دکور، دوخت لباس و چاپ مواد تبلیغی آثار ندارد و صرفاً خدمات معمول نصب دکور و آماده‌سازی صحنه را ارائه خواهد کرد.

- آثار انتخاب‌شده در جشنواره به‌صورت زنده و در حضور مخاطبان در قالب رادیوتئاتر همراه با موسیقی و افکت اجرا خواهند شد و داوری نیز بر اساس این اجرا انجام می‌شود.

-چنانچه موردی در فراخوان درج نشده باشد، موضوع از طریق استعلام ذی‌نفعان و علاقه‌مندان حضور در جشنواره بررسی و تصمیم نهایی ستاد برگزاری اعلام و اجرا خواهد شد.

گاه‌شمار: آخرین ‌مهلت ارائه آثار و ثبت تقاضا: ۱۵ مردادماه ۱۴۰۲ اعلام فهرست آثار راه‌یافته به جشنواره: ۳۰ شهریورماه ۱۴۰۲

امکان ضبط نمایش‌های رادیویی در استودیوهای اداره کل هنرهای نمایشی رادیو با هماهنگی قبلی برای متقاضیان فراهم خواهد بود.

فرآیند ثبت تقاضای حضور در جشنواره: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سایت جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به نشانی irtf.theater.ir نسبت به ارائه مدارک لازم و ثبت تقاضای حضور خود در جشنواره اقدام کنند.

نشانی پستی دبیرخانه جشنواره: تهران، خیابان استاد شهریار، خیابان هانری کُربن، کوچه مهبد، پلاک ۱۰، طبقه همکف تلفن۰۲۱-۶۶۷۵۴۶۹۶ نشانی تارنمای جشنواره:irtf.theater.ir نشانی الکترونیکی جشنواره:irtf@theater.ir نشانی الکترونیکی جشنواره بخش بین‌الملل:irtf.int@theater.ir

نشانی تارنمای ایران تئاتر:www.theater.ir