حسین فرحبخش که در حال حاضر فیلم شهر هرت را در حال اکران دارد در گفت‌وگو با برنامه این هفته سینما معیار به انتقاد از شرایط نابرابر اکران پرداخت.

چارسو پرس: حسین فرحبخش تهیه‌کننده قدیمی و با سابقه سینمای ایران که در حال حاضر فیلم شهر هرت را در حال نمایش دارد در گفتگویی رادیویی به انتقاد از شرایط نابرابر اکران پرداخت و گفت: «اتفاقات عجیبی در حال رخ دادن است که نمونه آن را در چهل سال فعالیت گذشته خود ندیده‌ام و آنچه شاهدش هستیم یک جور مهندسی اکران به نفع یک فیلم خاص است که در عید بدون رقیب جدی به نمایش درآمد و امروز بعد از سه ماه اکران و با اضافه شدن فیلم‌های قابل توجهی که از هفته پیش اضافه شدند همچنان مانند روز اول می‌فروشد.»

وی ادامه داد: «من نمونه آن را ندیدم چون در شرایط مشابه همیشه مردم ترجیح می‌دهند فیلم جدید را ببینند و مثلا صبح که کسی معمولا سینما نمی‌رود ۵۰۰ میلیون بلیط می‌فروشد اما از عصر به بعد فروش این فیلم با فیلم ما برابر می‌شود و فاصله کم می‌شود که به نظرم این فروش غیر طبیعی ست و با هیچ منطقی سازگار نمی‌باشد.»

فرحبخش افزود: «در سایت یکی از وابستگان به باند مخوف دهه شصت دیدم کامنت گذاشته‌اند که شهر هرت را نبینید چون حرف‌های زشتی می‌زند و در عوض فسیل را تماشا کنید که این هم از دیگر عجایبی ست که تا بحال نمونه‌اش را ندیده بودم و به نظر می‌رسد در ادامه همان مهندسی اکرانی است که درباره‌اش گفتم وگرنه ما دیده بودیم کامنت بگذارند فلان فیلم مزخرف است یا افتضاح است یا برعکس فوق العاده است! حتما ببینید! و ... اما اینکه فلان فیلم را نبینید و بجایش فیلم دیگری را تماشا کنید اتفاقات عجیبی است که حتما باید نسبت به آن واکنش نشان داد.

وی تصریح کرد: «شاید این حربه علیه فیلم ما خیلی مؤثر نباشد اما بسیاری از فیلم‌ها را نابود می‌کند متاسفانه همسر یکی از تهیه‌کنندگان فعلی متخصص خرید ربات‌های کامنت‌گذار فله‌ای است و پول‌های بالایی هم بابت این کار رد و بدل می‌شود مثلا ۵۰ میلیون برای یک کامنت منفی خوب.

فرحبخش در پایان خاطرنشان کرد: «با شورای صنفی توافق کرده بودیم از ۱۶ خرداد فیلم را اکران کنیم اما به بهانه اعتراض فیلم‌های دیگر جلوی اکران فیلم ما را گرفتند و این ننگ برای آنها ماند و من هم از اکران انصراف دادم و تصمیم داشتم بعد محرم و صفر در پاییز فیلم را اکران کنم که سینماداران تماس گرفتند که فیلم را همین زمان نمایش دهم و من هم قبول کردم؛ آقایان در رسانه‌ها خطاب به وزیر ارشاد می‌گویند اینجا تهران است نه کابل! اما برای گرفتن مجوز آموزشگاه به همین وزیر التماس می‌کنند.»