رضا کیانیان می‌گوید: کار با کارگردان‌های جوان را دوست دارم به دلیل اینکه معتقدم سینما برای آن‌هاست.

چارسو پرس: به نقل از روابط عمومی موزه سینما، همزمان با زادروز رضا کیانیان ۲۹ خردادماه بخش‌هایی از گفت‌وگوی تصویری این بازیگر منتشر شده که او در آن درباره فیلم «باغ فردوس ۵ بعدازظهر» ساخته سیامک شایقی و نیز همکاری با جوان‌ها صحبت کرده است.

کیانیان درباره فیلم «باغ فردوس ساعت ۵ عصر» مرحوم سیامک شایقی که فروردین سال ۱۳۹۹ از دنیا رفت، گفت: این فیلم قصه عاشقانه‌ای داشت و با اینکه تاثیرگذار بود مخاطب را نیز با خود همراه می‌کرد. بعد از اکران فیلم از برخوردهایی که خانم‌ها با من داشتند متوجه شدم آن را دوست داشتند؛ ضمن اینکه در گیشه نیز فروش خوبی داشت و مورد توجه قرار گرفت.

او خاطرنشان کرد: یادم می‌آید به آقای شایقی گفتم دیالوگ‌های شخصیتی را که قرار است من بازی کنم - نقش یک آقای دکتر بود - کم کند. دلیلش را پرسید و گفتم این کار یک تجربه برای من است تا بتوانم فیلمی را در سکوت بازی کنم و در عین حال برای خود آقای شایقی هم که به دنبال سکوت می‌گشت خوب بود. خوشبختانه آقای شایقی پیشنهاد من را پذیرفت و دیالوگ‌هایم را کم کرد تا جایی که گاهی به یک نگاه و اشاره بسنده می‌کردم. این فیلم همچنین با هیجان همراه بود زیرا در جایی دختر می‌خواست خودکشی کند و دکتر چندین طبقه را می‌دوید تا به او برسد و خود را از ساختمان به پایین پرت نکند و این یک هیجان بود که مخاطب آن را دوست داشت. ضمن اینکه فرار از عشق و مثلث عشقی همه از جمله مواردی بود که تماشاگر را جذب می‌کرد.

این بازیگر بیان کرد: از سیامک شایقی خاطره بدی ندارم. روی کارش بسیار متعصب بود و حتی سر صحنه عصبانی می‌شد اما عصبانیتش برای بهتر شدن کار بود.

کیانیان در ادامه گفت: همیشه دوست داشتم کمدی کار کنم اما کمدی‌هایی را دوست دارم که بیشتر با موقعیت‌هایی که در فیلمنامه به وجود می‌آید، موجب کمیک شدن داستان می‌شود. یک تجربه با آقای فرمان‌آرا در فیلم «دلم می‌خواد» داشتم که درواقع همان نوع کمدی بود که من دوست داشتم.

او با بیان اینکه علاقه‌مند به کارکردن با کارگردان‌های جوان است، اظهار کرد: کار با کارگردان‌های جوان را دوست دارم به دلیل اینکه من معتقدم سینما برای آنهاست اما به‌هرحال یک مواردی هم مُد می‌شود. به عنوان مثال، تعدادی بازیگر جدید می‌آیند و افرادی هم به عنوان نابازیگر وارد سینما می شوند اما چهره خوبی دارند تا آنجا که مردم و دوربین هم آنها را دوست دارند.

کیانیان خاطرنشان کرد: البته در سن و سال من هم افرادی وارد سینما می‌شوند که قبلا بازی نکرده‌اند اما چهره و بازی خوبی دارند و تماشاگر هم آنها را دوست دارد که به نظر من اتفاق خوبی است و من نه تنها نسبت به این موضوع جبهه‌گیری ندارم بلکه آغوشم هم برای کارکردن با جوان‌ها باز است.