رییس انجمن طراحان صحنه و لباس خانه تئاتر گفت: وقتی هنرمندی مدتی فعالیت نکند، از یادها می‌رود ولی ما تلاش می‌کنیم با برگزاری مراسم‌های تجلیل از هنرمندان پیشکسوت، مانع این فراموشی‌ها بشویم.

چارسو پرس: میثم نویریان درباره تجلیل این انجمن از تعدادی از طراحان باتجربه تئاتر توضیح داد: این مراسم سرآغاز آیین‌های تجلیل ما از هنرمندان است. در گام اول از طراحانی تقدیر می‌کنیم که تجربه زیادی در این زمینه دارند و بنا داریم برنامه‌های تجلیل را در بازه‌های زمانی دیگری هم ادامه بدهیم.

او اضافه کرد: هنرمندان بعد از سال‌ها تجربه‌اندوزی، ممکن است از نظر جسمی، دیگر توان فعالیت نداشته باشند و از صحنه هنر دور بمانند. متاسفانه در چنین مواقعی آن هنرمند به دست فراموشی سپرده می‌شود ولی ما تلاش می‌کنیم با برگزاری آیین‌های تجلیل، زحمات سالیانه آنان را یادآوری کنیم. بنابراین تجلیل‌های ما به معنای انتخاب طراحان برتر تئاتر نیست.

این طراح با اشاره به برگزاری مسابقه اسکیس با شرکت دانشجویان به عنوان بخش دیگری از این برنامه اضافه کرد: مسابقه اسکیس را در دوره‌های مختلفی برگزار کرده‌ایم و هدف اصلی‌مان، برقراری پل ارتباطی میان استادان و هنرمندان پیشکسوت با نسل جوان و دانشجو است که قرار است در آینده به بدنه تئاتر بپیوندند. در همین راستا به همه شرکت‌کنندگان گواهی نامه می‌دهیم و سه طرح برتر را نیز معرفی می‌کنیم.

نویریان از برگزاری یادبودی برای محمود فتح‌نیا، طراح صحنه فقید تئاتر خبر داد و افزود: ایشان سال ۹۹ از دنیا رفتند ولی به دلیل همه‌گیری کرونا نشد که مراسم یادبودی برایشان برگزار کنیم. به همین دلیل در برنامه تقدیر از هنرمندان، با حضور خانواده آقای فتح‌نیا، یادبودی هم برای ایشان خواهیم داشت.

برنامه تقدیر از طراحان صحنه و لباس تئاتر روز دهم تیرماه در سالن استاد عباس جوانمرد عمارت خانه تئاتر برگزار می‌شود.

بخش اول این مراسم به مسابقه اسکیس اختصاص دارد که ساعت ۱۵ تا ۱۷ برپا می‌شود و بخش دوم که شامل تجلیل از هنرمندان پیشکسوت است، از ساعت ۱۷ تا ۱۹ برگزار خواهد شد.