نمایش «کچلو» به کارگردانی رضا کشاورز که برگرفته از داستان قدیمی حسن کچل است اجرای خود را از 21 بهمن ماه در تماشاخانه آو آغاز می کند

چارسو پرس: رضا کشاورز نویسنده و کارگردان نمایش «کچلو» درباره اجرای این اثر نمایشی گفت: نمایش «کچلو» اجرای خود را از 21 بهمن ماه با اجرای ویژه برای خبرنگاران و عکاسان آغاز خواهد کرد. این اثر نمایشی کاری بدون کلام و در قالب شیوه «میموکلاون» به صحنه می رود.

وی ادامه داد: این نمایش دیالوگ ندارد و براساس حرکات میم داستان معروف حسن کچل را روایت می کند اما پایان داستان ما با پایان این داستان قدیمی متفاوت است چون حسن کچل از حیله هایی که مادرش برای بیرون کشاندن او از خانه استفاده می کند، استفاده کرده و همان نیرنگ ها را علیه آنها به کار می گیرد.

این کارگردان و مدرس «مایم» یادآور شد: در نمایش «کچلو» حسن کچل را فردی تنبل ندیدم بلکه او شخصی است که در فعالیت های جمعی مشارکت نمی کند و از جمله آدم های درون گرایی است که بیشتر ترجیح می دهد در خودش باشد اما در پایان یاد می گیرد که از لاک تنهایی اش بیرون بیاد و وارد اجتماع شود.

کشاورز درباره مدت زمان آماده سازی این نمایش گفت: نزدیک به سه ماه مراحل تمرین این اثر نمایشی به طول انجامید. پیش از این قرار بود دو نمایش «چلیپا» و «دیوان شرقی - غربی» را که قبلا در جشنواره های خارجی به صحنه برده بودیم با هم تلفیق و اجرا کنیم اما در نهایت به این نتیجه رسیدیم که اجرای حسن کچل مناسب تر است.

وی در پایان صحبت هایش درباره انتخاب تماشاخانه «آو» برای اجرا توضیح داد: با توجه به اینکه داستان ما یک داستان کلاسیک و قدیمی است این تماشاخانه که سردابی قدیمی بوده کاملا از فضاسازی مناسبی برای نمایش ما برخوردار است بنابراین این تماشاخانه را برای اجرا انتخاب کردیم.

رضا کشاورز نویسنده، کارگردان و مدرس «مایم» که سابقه تدریس در چندین ورک شاپ تخصصی و همچنین اجرای نمایش های مختلف در سبک میم در داخل و خارج کشور را در کارنامه هنری خود دارد، پس ازچندین سال دوری از صحنه های تئاتر ایران، نمایش «کَچَلو» را در تماشاخانه آو به صحنه می برد.

این نمایش که برگرفته از داستان و روایت کهن حسن کچل است، با شکلی نو و طراحی میم رضا کشاورز، روایتی جدید از این داستان کهن را پیش روی تماشاگران خواهد گذاشت. در این نمایش مهران گل محمدی، كاوه توكلی، مهدی سفاری، آزاده نيک بر، الهام حقی، مريم مالمير و رضا كشاورز به عنوان بازیگران این اثر نمایشی در کنار رضا كشاورز به عنوان طراح، كارگردان و بازیگر حضور خواهند داشت.

همچنین الهام خضری پور طراح صحنه، اجرای دکور و منشی صحنه، مهدی سفاری دستيار كارگردان، محمد حسين اصغری طراح نور، آرين حسنوندی طراح لباس و پوستر وبروشور، بابک ابراهيم خواه آهنگساز و اجرای موسیقی، عطيه تيموری، سيامک ابراهيم خواه گروه موسيقی، ماهور داراب زاده و احد خالقی اجرای دکور [لنگر]، مهرداد امینی عكاس و حنیف سلطانی و امير قاليچی (تئاتر بازها) روابط عمومی به عنوان گروه اجرایی در نمایش «کَچَلو» حضور خواهند داشت.

نمایش «کَچَلو» از ٢١ بهمن ماه تا ٢١ اسفند ماه، ساعت 20:30 در تماشاخانه آو به نشانی ميدان فاطمی، ابتدای شهيد گمنام، خيابان جهانمهر، پلاک ٢٦ پذیرای علاقمندان به تئاتر خواهد بود.