در اولین هفته از اکران مستندهای پانزدهمین جشنواره سینما حقیقت، هفت مستند اکران می‌شوند.

چارسو پرس:به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی، مستندهای «امان‌نامه» به کارگردانی حامد سعادت، «بوی مادر بوی دریا» ساخته رضا محمدپور نوروز بلاغی، «آن شب» به کارگردانی مینا قاسمی زواره و «آن مرد با اتوبوس آمد» ساخته نیما مهدیان فردا دوشنبه در مرکز گسترش روی پرده می‌روند.

بر اساس این خبر، روز یکشنبه، ۴ تیرماه از ساعت ۱۶ تا ۱۹ مستندهای «من زنده برگشتم» به کارگردانی مجتبی حیدری، «زندگی در آرشیو» به کارگردانی برهان احمدی و «کنترپوآن» به کارگردانی محمد فرزین‌نیا در سالن حقیقت مرکز گسترش اکران خواهند شد.

همچنین مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی در روز دوشنبه، ۵ تیرماه از ساعت ۱۶ تا ۱۹ با اکران مستندهای «امان‌نامه» به کارگردانی حامد سعادت، «بوی مادر بوی دریا» به کارگردانی رضا محمدپور نوروز بلاغی، «آن شب» به کارگردانی مینا قاسمی زواره و «آن مرد با اتوبوس آمد» به کارگردانی نیما مهدیان میزبان علاقه‌مندان سینمای مستند خواهد بود.

دور تازه نمایش آثار مستند در مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی به اکران مستندهای حاضر در شانزدهمین جشنواره «سینماحقیقت» در خردادماه اختصاص دارد. پس از آن مستندهای جشنواره پانزدهم در تیرماه روی پرده خواهد رفت.

هر ماه به نمایش آثار یک دوره در روزهای یکشنبه و دوشنبه در مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی اختصاص دارد و شرکت در این جلسات برای علاقه‌مندان آزاد و رایگان است.