نمایش «پائیز» نادر برهانی‌مرند روز جمعه،24 بهمن ماه در دو نوبت روی صحنه می‌رود.

چارسو پرس: اجرای جدیدترین نمایش برهانی‌مرند از 19 بهمن در تماشاخانه ایرانشهر آغاز شده که به دلیل استقبال مخاطبان روز جمعه و در اولین هفته در دو نوبت اجرا خواهد شد.

«پاییز» که هر روز به جز شنبه‌ها ساعت 19:30 در سالن استاد ناظر زاده تماشاخانه ایرانشهر در حال اجراست، 24 بهمن در ساعت 21:30 هم اجرای فوق‌العاده خواهد داشت که بلیت‌های اجرای فوق‌العاده نمایش به پاس استقبال مخاطبان با 20% تخفیف به فروش می‌رسد.

نادر برهانی مرند، نویسنده و کارگردان«پاییز» در رابطه با این نمایش می‌گوید: «پاییز قصه‌ جدایی دو برادر را روایت می‌کند که هر کدام اندیشه‌ خود را دارند.یکی اهل جبهه است و جامانده‌ی (دوکوهه)، آن یکی اما نگاهی متفاوت دارد. با این همه هر دو برادر تنها و دل شکسته و زخم خورده‌اند .

این دو با تمام اختلاف و آرمان‌های متفاوت برادرند و خزان یکی پرپر شدن دیگریست، آن‌ها جزیره‌های دورافتاده‌ایی نیستند که بدون کمک هم بتوانند به هستی‌شان ادامه دهند و نیاز به یاری یکدیگر نداشته باشند. مخصوصا هنگامی که پای آبروی خانه و ناموس در میان باشد. در «پاییز»، جنگ، بهانه‌ایی می‌شود تا زندگی خانواده‌یی دردهه هشتاد بررسی شود.»

نمایش «پائیز» در بیستمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر (سال 81) موفق به دریافت جایزه کارگردانی توسط برهانی‌مرند، متن (برهانی مرند) و بازیگری مرد (امیر جعفری) شده است.

امیر جعفری، ناهید مسلمی، احمد کاوری، ستاره پسیانی و بهرام افشاری بازیگران این نمایش هستند.

سایر عوامل هم عبارتند از: طراح صحنه: منوچهر شجاع/ طراح لباس: لادن سید کنعانی/ طراح گریم: سارا اسکندری/ طراح پوستر و بروشور: سینا افشار/ دستیار اول کارگردان :آرش پارساخو/ مدیر تولید و برنامه ریز :هادی عامل/گروه کارگردانی: امین رهبر ،نعیما کرمی/ عکاس: امیر خدامی/ مدیر تبلیغات و روابط عمومی: آوا فیاض/ مشاور رسانه ای: مارال دوستی.