جدول نوزدهمین جشنواره نمایش عروسکی که امروز ششمین روز برگزاری خود را سپری می‌کند، دچار تغییر شد و برگزاری اختتامیه این جشنواره نیز یک روز به تاخیر افتاد.

چارسو پرس: پیش‌تر در جدول نوزدهمین جشنواره نمایش عروسکی تهران مبارک مشخص شده بود که آخرین روز اجراهای این دوره از جشنواره، روز جمعه ۱۶ تیر خواهد بود و اختتامیه روز شنبه ۱۷ تیر برپا می‌شود اما حالا و با گذشت بیش از نیمی از زمان برگزاری این رویداد، جدول اجراها تغییر کرده و تمام اجراهای روز جمعه به روز شنبه موکول شده است.

بر اساس این گزارش، به دلیل برگزاری مهمانی چند کیلومتری عید غدیر در بعدازظهر روز جمعه ۱۶ تیرماه که محدوده چهارراه ولیعصر و مجموعه تئاتر شهر را هم در بر می‌گیرد، امکان دسترسی به این مجموعه برای گروه‌های نمایشی و تماشاگران با محدودیت‌هایی همراه خواهد شد. به همین دلیل مقرر شد اجراهای روز جمعه ۱۶ تیر به روز شنبه ۱۷ تیر منتقل شود. در پی آن، برگزاری مراسم اختتامیه هم که قرار بود روز شنبه برگزار شود، به روز یکشنبه ۱۸ تیر موکول شده است.

بر اساس جدول نوزدهمین جشنواره نمایش عروسکی، روز جمعه قرار بود ۸ نمایش در بخش صحنه‌ای و ۴ نمایش در بخش خیابانی اجرا داشته باشند.

از میان این نمایش‌ها، در بخش صحنه‌ای، یک اثر از کشور مکزیک و دو نمایش از رشت و اصفهان بودند و در بخش خیابانی نیز دو نمایش از مسجد سلیمان و همدان و بقیه نمایش‌ها آثار گروه‌های تهرانی بودند.

با این تغییر، گروه مکزیک که قرار بود در اختتامیه جشنواره حضور داشته باشد، این امکان را از دست می‌دهد چراکه بلیت گروه‌های بین‌المللی پیش از این تهیه شده و این گروه بعد از اجرای خود، بازمی‌گردد. یادآوری این نکته البته ضروری است که آثار بین‌الملل جشنواره، برخلاف آثار داخلی، داوری نمی‌شوند.

هادی حجازی‌فر، دبیر این دوره از جشنواره پیش از این بارها تاکید داشت تا گروه‌های شرکت‌کننده از دیگر شهرها دست کم نیمی از زمان برگزاری جشنواره را در تهران باشند و بتوانند آثار همکاران خود را ببینند و ناچار نباشند بعد از اجرای نمایش خود به سرعت به شهرهای خویش بازگردند. باید دید به دلیل محدویت‌هایی که همواره برای اسکان گروه‌های استانی در جشنواره‌های گوناگون وجود دارد، در حال حاضر چه تعداد از این گروه‌ها می‌توانند در اختتامیه حضور داشته باشند. این موضوع از این جهت اهمیت دارد که امسال برخلاف چند دوره گذشته، نمایش‌های داخلی داوری می‌شوند.

نوزدهمین جشنواره نمایش عروسکی تهران مبارک که از هشتم تیر ماه آغاز شده تا هجدهم همین ماه ادامه دارد.