خان محمد آدینه پور از اساتید موسیقی مقامی شمال خراسان صبح امروز در بیمارستان خاتم الانبیای شیروان به علت کهولت سن درگذشت.

چارسو پرس: استاد خان محمد آدینه پور از پیشکسوتان عرصه موسیقی مقامی و نوازندگان سنتی بود که دارای نشان درجه یک هنری (معادل دکترا) از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نوازنده قوشمه، کمانچه، دوتار و صاحب مقام های کشوری و استانی بود.

خان محمد آدینه پور متولد ۱۳۳۰ و اهل شهر خانلق در شهرستان شیروان، بود که حدود ۶۰ سال در عرصه موسیقی مقامی فعالیت داشت.

مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر استاد خان محمد آدینه پور فردا در امامزاده حمزه رضای زیارت شیروان برگزار می شود.

همچنین طی امروز تقی صادقی مدیر کل فرهنگ و ارشاد خراسان شمالی به مناسبت درگذشت این استاد موسیقی پیام تسلیت صادر کرد که متن آن به شرح زیر است:

إنّا لِلّهِ وَإنّا إلَیْهِ راجِعُون

خبر در گذشت هنرمند ارجمند و چهره ممتاز موسیقی مقامی، استاد خان محمد آدینه پور موجب تاسف گردید. آن مرحوم عمر پربرکت خود را در راه صیانت و تقویت موسیقی مقامی سپری و شاگردانی شایسته تربیت کرد.

آثار ارزشمند و افتخارات ملی در کنار منش و اخلاق نیکو، خاطراتی ماندگار و کارنامه ای درخشان از آن مرحوم به یادگار نهاده است. بی گمان نام و یاد ایشان در تاریخ هنر کشور ماندگار خواهد بود و شاگردانش راه خدمت به فرهنگ و هنر ایران اسلامی را ادامه خواهند داد.

اینجانب به فرزندان و خاندان گرامی و جامعه هنری بخصوص اهالی فرهنگ و هنر شیروان تسلیت می گویم و رحمت و مغفرت الهی را برای ایشان مسألت می نمایم.

مرحوم خان محمد آدینه پور متولد ۱۳۳۰ از پیشکسوتان عرصه موسیقی مقامی خراسان شمالی داری درجه یک هنری(معادل دکترا) از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نوازنده قوشمه، کمانچه، دوتار و... که صاحب مقام های کشوری و استانی بود، با بیش از ۶۰ سال فعالیت در حوزه موسیقی محلی و مقامی، امروز، دوشنبه ۱۲ تیرماه به دلیل کهولت سن در شیروان دعوت حق را لبیک گفت.


منبع: خبرگزاری ایسنا