غلامرضا موسوی تهیه کننده سینما درباره جلسه بعضی اعضای خانه سینما با دبیر شواری عالی انقلاب فرهنگی توضیحاتی ارائه داد.

چارسو پرس: غلامرضا موسوی نوشت: ساعت ۱۰ونیم سه شنبه شب از دفتر دبیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی تماس گرفتند و برای نشستی در ۱۲ ساعت بعد دعوت کردند‌ . موضوع جلسه: مصوبه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی درباره واگذاری یا بقول خودشان تقسیم وظایف در حیطه نمایش خانگی و فعالیت vodها.

این تهیه کننده در ادامه آورده است:  بدلیل حساسیت همکاران درخانه سینما و کانون کارگردانان در جلسه حاضر شدم. ظاهرا برخی از مدعوین هم نیامدند. اما آقایان فریدون جیرانی، عبدالرضا منجزی ،پژمان بازغی و با تاخیر بخاطر تاخیر در اطلاع رسانی محمد رضا تخت کشیان از اهالی سینما امده بودیم. دبیر شورا توضیح داد که مصوبه بعد از ابلاغ رئیس جمهور قانون می شود. متوجه شدم جلسه را به اشتباه آمده ام، اما گفتم لااقل دلایل اطلاعیه نویسان خانه سینما و کانون را بیان کنم. ضمن اینکه بگویم لطفا همین بلا را سر قانون پروانه فیلمسازی و پروانه نمایش که گویا به شورای‌عالی ارائه شده است نیاورید. که البته گفتم و دبیر ظاهرا پذیرفت.

اشاره کنم که من پیرامون سپردن Vodها به تلویزیون گفتم و البته گفتم زمانی من و همکارانم در انجمن تهیه کنندگان مستقل بخاطر عدم هم‌کاری دو پلتفرم اصلی باتهیه کنندگان خواستار پیوستن vodها به تلویزیون شدیم. چون مطمئن بودیم این وابستگی باعث تلاشی vodها می شود. اما کرونا و تولیدات دو پلتفورم اصلی که باعث ایجاد اشتغال برای اعضای خانه سینما شد به اضافه لزوم خارج نشدن خانواده ها از منزل و لزوم وجود سرگرمی باعث شد تا حمایت از پلتفورم هارا در برنامه منظور کنیم و گفتم این تصمیم شورای‌عالی انقلاب فرهنگی شبکه نمایش خانگی را ازهم می پاشد و تلویزیون های ماهواره ای دوباره پا خواهند ‌گرفت و ….

عبدالرضا منجزی نیز با اتکا به قانون اساسی و قوانین موضوعه این اقدام را با استقلال حقوقی زیر سئوال برد. پژمان خان بازغی هم طی سخنانی پیش بینی کرد که جمعی از اهالی سینما و بازیگران بیکار می شوند.

درابتدای جلسه از دبیر شورا خواستم تا مصوبه را ارائه کند. گفتند تا رئیس جمهور ابلاغ نکند قانون نمی شود. گفتم به اسم پیش نویس بدهید. بخصوص که گلایه کردید هنرمندان بدون اطلاع از مصوبه‌ اظهار نظر کرده اند. درمیانه صحبت ها پیش نویس و یا قانون ابلاغ نشده بین حاضران توزیع شد.

ماده یک و دو دقیقا همان نکاتی را آورده که مورد اعتراض هنرمندان است. به دبیر شورا گفتم بقول وحشی بافقی این قانون ابلاغ نشده را می توان اینگونه بیان کرد: از صحن خانه تا به لب بام ازان من( سهم تلویزیون) از بام خانه تا به ثریا آن تو(سهم وزارت ارشاد). دبیر فرمودند که من مواد را نفهمیده ام.


منبع: اعتماد آنلاین