بازیگر و مدرس تئاتر در گفت‌وگویی رادیویی تأکید کرد: اگر من مسئول بودم برای نجات تئاتر شهر، همین الان یک تیم با خودم همراه می کردم و می‌گفتم یک حصار موقت بگذارند و بلافاصله یک حصار زیبا برای دور تئاتر شهر بسازند.

چارسو پرس: امیر دژاکام بازیگر و مدرس در برنامه «کافه رادیو» رادیو جوان بیان کرد: اگر من مسئول بودم برای نجات تئاتر شهر، همین الان یک تیم با خودم همراه می‌کردم و می‌گفتم یک حصار موقت بگذارند و بلافاصله یک حصار زیبا برای دور تئاتر شهر بسازند. من در محیط تئاتر شهر به دلیل بسیار بالای کارهای هنری، زندگی کرده ام و به عبارتی بیشتر، آن‌جا خانه من است و حتی نمی‌گویم خانه دوم، لذا بخش بیشتری از زندگی من در آن ساختمان سپری شد.

وی ادامه درباره امنیت تئاتر شهر در جهان اشاره کرد: در سراسر دنیا پدیده‌های فرهنگی و تاریخی؛ یک حفاظت و حراست خاص خودشان را دارند، حتی احتمال دارد که حصار وجود نداشته باشد، اما نوعی سیستم امنیتی و حراستی از آن مجموعه نگهداری می‌کند. مجموعه تئاتر شهر ما یک فضای زیبایی دارد و واقع در چهار راه ولیعصر تهران است و متأسفانه در تئاترشهر تعدادی سارق، مواد فروش وجود دارد و متاسفانه ناهنجاری‌های جنسی نیز رخ داده است.

دژاکام و بازیگر و مدرس درباره عدم امنیت تئاترشهر در ادامه توضیح داد: حالا پدر و مادری با فرزندان خود به سالن اصلی تئاتر شهر می‌روند که تئاتر ببینند، آیا مسئولین می پسندند که یک محیط فرهنگی را عامدانه تبدیل به یک محیط بزهکاری کرده باشیم؛ لذا تمام شرایط لازم را این ساختمان دارد، ائم از سکو، نشیمنگاه، حوض آب، درخت و …

وی افزود: جایگاه پلیس نیز در آن‌جا وجود دارد، منتهی مراتب یک جایگاه پلیس چقدر می‌تواند، کنترل کند؟! من بارها شاهد بوده ام که کیف و موبایل هنرمندان را به سرقت برده اند، حالا بازیگر می‌خواهد برود روی صحنه بازی کند و بخاطر استرس از دست دادن مالش چطور می‌تواند کار کند؟

دژاکام خطاب به آقای زاکانی شهردار تهران گفت: جناب آقای زاکانی شما به عنوان شهردار وظیفه دارید و این وظیفه به تأخیر افتاده است و من به عنوان کسی که شاید 50 سال تئاتر کار کرده‌ام، از طرف خانه، خانواده و مدیران تئاتر به شما می‌گویم که کوتاهی نکنید و بلافاصله این کار را انجام دهید و الان 5 و الی 6 سال است که این کار به تعویق افتاده است. اعضای محترم شورای شهر باید اقدامی کنند که این کار صورت بگیرد.

وی ‌در رابطه با معضل دست فروش ها و پهن کردن بساط آنها در تئاتر شهر خاطرنشان کرد: کمیسیون فرهنگی شورای شهر نیز بودجه دارد و همچنین امکان و توانایی دارد که بتوانند این کار را انجام دهند. راجع به دستفروش‌‌ها باید یک اقدام ملی صورت بگیرد. این آدم ها کار ندارند، شغل ندارند و نان خانواده خود را در می‌آورند، گنهکار هم نیستند و ما به دستفروش‌ها به عنوان جنایت کار نگاه نمی‌کنیم و من اصلاً برخورد شهرداری را با دستفروش‌ها نمی‌پسندم. این‌ها طبقه مظلوم ما هستند، بهتر است برای این دسته افراد، یک بازارچه درست کنند که هم زیباتر و پسندیده است.