خسرو امیرصادقی که امروز ـ شنبه ـ ۲۴ تیر ماه ـ در خواب درگذشت، تجربه ایفای نقش در مجموعه تلویزیونی «پایتخت» را داشت؛ او در حقیقت ایفاگر نقش معلم «ارسطو» و «نقی» در این سریال بود.

چارسو پرس: از آخرین فعالیت‌های خسرو امیرصادقی بازی در سریال «پایتخت ۶» بود. این بازیگر در این مجموعه در کاراکتری با عنوان «آقای بیاتی» معلم زبان نقی و ارسطو در دبیرستان، خواستگار سابق فهیمه بود.

امیرصادقی در سن ۷۳ سالگی امروز از دنیا رفت. او دو سال قبل هم به دلیل مشکل ریوی در بیمارستان بستری شده بود و در این مدت به نوعی با بیماری دست و پنجه نرم می‌کرد.

در پیج شخصی امیرصادقی عکسی از حضورش در سریال پایتخت همراه با محسن تنابنده و احمد مهران‌فر ـ دو بازیگر اصلی پایتخت ـ به چشم می‌خورد. ضمن اینکه این بازیگر ویدئویی از حضورش در این مجموعه را هم بازنشر داده بود.

مراسم تشییع پیکر خسرو امیرصادقی فردا ـ ۲۵ تیرماه ـ ساعت ۱۰ صبح از مقابل در خانه سینما شماره ۲، واقع در خیابان وصال برگزار می‌شود و قرار است پیکرش در قطعه هنرمندان در طبقه فوقانی مزار محمود قنبری (دوبلور) به خاک سپرده شود.

امیرصادقی از دهه ۵۰ بازیگری را شروع کرد و در طول نیم قرن فعالیت هنری خود در فیلم‌ها و سریال‌های متعددی بازی کرده بود. شاخص‌ترین حضور او در سال‌های اخیر او در عرصه بازیگری به سریال «پایتخت» مربوط می‌شد.

سکانس هایی از بازی این بازیگر در مجموعه پایتخت در ویدئوی زیر قابل مشاهده است: