کارگردان نمایش ˝فصل نامه ناکوک˝ می‌گوید؛ این نمایش بر پایه موسیقی پیش می‌رود و میزانس‌ها و بازی بازیگران هم بر پایه شکل‌گیری روند موسیقی است.

 

سایت خبری تئاتر/ هنرآنلاین: نمایش "فصل‌نامه ناکوک" به نویسندگی مشترک محمد جواد حاجیلویی، اشکان شریعت و رضا افتخاری و کارگردانی پویا پیروز رام این روزها در سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان ایران در حال اجرا است.

پویا پیروز رام کارگران نمایش "فصل‌نامه ناکوک" در خصوص روند شکل‌گیری این نمایش به خبرنگار هنرآنلاین گفت: ما تلاش برای اجرای این نمایش را از سال گذشته برای جشنواره دانشگاهی آغاز کردیم و در اردیبهشت‌ماه سال جاری هم آن را در جشنواره دانشگاهی به اجرا درآوردیم و بعد برای بازبینی به سالن انتظامی خانه هنرمندان رفتیم و کار ما مورد قبول قرار گرفت.

او درباره مضمون این نمایش نیز توضیح داد: این نمایش در حقیقت همان ماجرای قدیمی و کهن فرزندکشی است و داستان این نمایش در خصوص مردی است که آدم فروشی می‌کند به این معنی که شغل او خرید و فروش آدم است و در این بین فرزندان خود را هم به نوعی قربانی می‌کند.

کارگردان نمایش "فصل‌نامه ناکوک" در رابطه با هدف اجرای این نمایش تاکید کرد: آنچه در این نمایش برای ما اهمیت دارد میزان انرژی است که ما با تماشاگر خود در صحنه نمایش مبادله می‌کنیم.

پیروز رام با اشاره به فرم و شیوه اجرای نمایش، عنوان کرد: کار نمایش ما بر پایه موسیقی پیش می‌رود و میزانسن‌ها و بازی بازیگران هم بر پایه شکل‌گیری روند موسیقی است.

این کارگردان در رابطه با انتخاب سالن انتظامی برای اجرای این نمایش، اظهار کرد: دلیل ما برای انتخاب این سالن این بود که ابتدا تصور می‌کردیم؛ این سالن، سالنی است که به لحاظ فضا و طول و عرض و عمق صحنه با نمایش ما مناسب است ضمن اینکه به هرحال امکان پذیرش کارهایی که روال دانشجویی دارد در سالن انتظامی بیشتر است.

نمایش "فصل‌نامه ناکوک" به نویسندگی مشترک محمدجواد حاجیلویی، اشکان شریعت و رضا افتخاری به کارگردانی پویا پیروزرام و با نقش‌آفرینی رضا موسوی، محمدجواد حاجیلویی، محمدحسین مجد طاهری، محمد حق‌شناس، معصومه ورزدار، فاطمه سوهانی، لاوین حسینی، سونیا کثیری، امید اشرفی مقدم و نگین مهران تا 4 اسفند هر شب به جز شنبه‌ها ساعت 18:15 در سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان روی صحنه می رود.

نمایش «فصل‌نامه ناکوک»

 

گزارش تصویری شماره 1 این نمایش
گزارش تصویری شماره 2 این نمایش

 

اخبار مرتبط:

کاریکاتور هفته / بودن یا نبودن مسأله این است!

«اسب های پشت پنجره» روی صحنه است + عکس

گزارش تصویری نمایش «کچلو» کارگردان: رضا کشاورز

«کان را که خبر شد خبری باز نیامد» تمدید شد

تخفیف تئاتر «پاییز» در یک اجرای خارج از برنامه

مدیر جدید هنرهای نمایشی چه گفت؟

هوشنگ قوانلو از به بخش عمومی بیمارستان منتقل شد