جشنواره خصوصی تئاتر «امید» که طی سال‌های اخیر با ریاست پیام دهکردی و با حضور هنرمندان جوان تئاتر برگزار می‌شد، سال جاری به دلیل مشکلات مالی برگزار نمی‌شود.

 

سایت خبری تئاتر: پیام دهکردی درباره برگزاری دوره جدید جشنواره تئاتر «امید» در سال جاری گفت: هر سال جشنواره تئاتر «امید» را با پس‌انداز شخصی‌ام در روز 16 اسفندماه برگزار می‌کردم اما امسال جشنواره تئاتر «امید» برگزار نمی‌شود.

وی درباره دلایل برگزار نشدن دوره جدید این جشنواره خصوصی تئاتر تصریح کرد: امسال به دلیل اینکه بودجه لازم برای تأمین هزینه‌های برگزاری جشنواره تئاتر «امید» را نداریم، این رویداد برگزار نمی‌شود.

این هنرمند و بازیگر با سابقه تئاتر با اشاره به تقاضاهای متعدد جوانان تئاتری علاقه‌مند به برگزاری جشنواره تئاتر «امید» و شرکت در این جشنواره از شهرهای مختلف، گفت: وقتی این تقاضاها را برای برگزاری تئاتر «امید» دیدم و با توجه به اینکه فعالیت‌های هنری در کشور بعد از مدتی تعطیل می‌شوند و جوانان تئاتری علاقه‌مند به جشنواره «امید» نیز نگران رخ دادن چنین اتفاقای برای جشنواره بودند، تصمیم گرفتم تا در روز 16 اسفندماه سال جاری پرفورمنسی را به عنوان یادمان جشنواره روی صحنه ببرم.

دهکردی با بیان اینکه اجرای این یادمان نشان می‌دهد که جشنواره تئاتر «امید» تعطیل نشده و سال آینده برگزار خواهد شد، افزود: طی توافقاتی که با تماشاخانه باران داشتیم، روز 16 اسفندماه سال جاری و در 2 نوبت 18 و 20 این پرفورمنس که با حضور 10 بازیگر جوان تئاتر اجرا می‌شود، روی صحنه می‌رود.

وی درباره پرفورمنس مدنظر برای اجرا در تماشاخانه باران توضیح داد: «زمستان خوانی» نام این پرفورمنس است که بر اساس چندین نمایشنامه از نمایشنامه نویسان داخلی و خارجی و با رویکردی کارگاهی، با سرپرستی من تولید شده است. 

رئیس جشنواره خصوصی تئاتر «امید» تأکید کرد: جشنواره تئاتر «امید» همواره تلاش کرده فضای دانشجویی داشته باشد و در فضای کارگاهی نفس بکشد، آسیب‌ها و مسایل روز را ببیند و در عین حال امیدوار باشد و به جوانان تئاتری امید بدهد. «زمستان خوانی» نیز با همین نگاه و در فضای کارگاهی، به عنوان یادمان جشنواره «امید» اجرا می‌شود تا به جوانان تئاتری امید برگزاری جشنواره در سال آینده را بدهد.

اخبار مرتبط:

اجرای یک تئاتر به محمود دولت آبادی تقدیم شد

پویا پیروز رام از «فصل نامه ناکوک» می گوید

نوید محمد‌زاده با یک کمدی جنگی به صحنه می‌رود

پیچیدگی های روابط زناشویی در«خشم شدید فیلیپ هوتس»

کارگاه بازیگری به شیوه متد اَکتینگ برگزار می شود

«خشم شدید فیلیپ هوتس» برای اهالی رسانه اجرا می شود

دیو را درون آدم ها جست و جو کرده ایم

جشن امضای نمایشنامه « کوکوی کبوتران حرم» در تئاتر شهر

آرزوی بابک حمیدیان برای چرخه اقتصادی سینما

دایره‌المعارف «نمایش‌های ایمانی جهان» به چاپ می‌رسد

سالن تئاتر جدید برای کودکان راه اندازی می‌شود

تئاتر جدید بهاره رهنما در فضایی مردانه

آذرنگ: یادآوری بخشی از رسالت هنرمندان

«بالابر غذا» به نفع کودکان سرطانی اجرا می شود

کاریکاتور هفته / بودن یا نبودن مسأله این است!