پیکر مرحوم ایرج تقی‌پور (تهیه‌کننده و پژوهشگر سینما) با حضور خانواده و جمعی از همکارانش، در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) به خاک سپرده شد.

چارسو پرس: علیرضا شجاع نوری در مراسم تشییع ایرج تقی‌پور اظهار داشت: من از سال ۱۳۶۲ با ایرج آشنا شدم و دیده‌ام که او در هر جایی کار کرد با نوآوری و خلاقیت بود. او کارهای بزرگی برای آرشیو صدا و سیما و بعدها در بخش بین‌الملل فارابی انجام داد. او یکی از کسانی بود که برای تبلیغات فیلم‌ها نیز اقدامات مهمی انجام داد. من مطمئن هستم که او خودش خواست و رفت.

منوچهر شاهسواری، تهیه‌کننده سینما نیز در سخنانی گفت: درباره ایرج تقی‌پور هر سخنی جز دریغا و دریغا اضافه است. سهم او در توسعه دانش سینمایی غیرقابل انکار است و از نظر اخلاقی هم میدانیم که او مومن بود به هر آنچه می‌گفت و این سبب عزت او نزد خداوند بود.

در ادامه منوچهر محمدی یکی دیگر از تهیه‌کننده‌های سینما بیان کرد: خبر درگذشت ایرج تقی‌پور خیلی تلخ و دردناک بود چون از دست دادن یک رفیق چهل و چند ساله غم بزرگی است. من به یقین می‌گویم که آدمی به سلامت، شرافت و پاکدامنی ایشان ندیدم. هیچ وقت ندیدم بدگویی کسی را کند و سعی می‌کرد از شنیدن آن هم گذر کند. او حتی در دشواری‌هایی که برایش پیش آمد هیچ ناراحتی و گله‌ای از همکارانش بیان نمی‌کرد و آنچه تضمین کننده سلامت قبر و آخرت اوست، همین پاکدامنی و شرافت است.

مراسم ترحیم ایرج تقی پور روز سه شنبه ۳ مرداد ماه، از ساعت ۱۷:۳۰ تا ۱۹ در مسجد حجت‌بن الحسن در خیابان سهروردی برگزار خواهد شد.

سید محمد بهشتی، منوچهر محمدی، علیرضا شجاع نوری، منوچهر شاهسواری، محمدمهدی عسگرپور، محمدمهدی حیدریان، همایون اسعدیان، رضا میرکریمی، غلامرضا موسوی، لادن طاهری (مدیر فیلمخانه ملی ایران)، مازیار میری، علی رویین‌تن، رائد فریدزاده، علیرضا تابش، امیرشهاب رضویان، امیرحسین علم‌الهدی، محمد فیلی و… از جمله حاضران در این مراسم بودند.