تعدادی از هنرمندان موسیقی ایرانی و موسیقی پاپ به زودی تور کنسرت‌های خارجی خود را آغاز و با مخاطبان خود در خارج از کشور دیدار خواهند کرد.

چارسو پرس: طی روزها و ماه‌های آینده هنرمندان و خوانندگانی از جمله مجید درخشانی و وحید تاج، همایون شجریان، رضا بهرام، سهراب پاکزاد، علی یاسینی و امید حاجیلی در اروپا و کانادا کنسرت برگزار می‌کنند.

بر این اساس، گروه «ماه» به سرپرستی مجید درخشانی و خوانندگی وحید تاج تور کنسرت اروپایی خود را با عنوان «به یاد استاد» و برای ادای دینی به محمدرضا شجریان (استاد آواز ایران) از ۲۸ جولای تا ۶ آگوست (۶ تا ۱۵ مرداد) به صحنه خواهند برد.

این کنسرت ۲۸ جولای (۶ مرداد) در شهر لوبک آلمان، ۲۹ جولای (۷ مرداد) در کپنهاگ پایتخت دانمارک، ۳۰ جولای (۸ مرداد) در هایدلبرگ المان، ۳۱ جولای (۹ مرداد) در شهر زاربروکن آلمان، سوم آگوست (۱۲ مرداد) در کایزرسلاوترن آلمان، چهارم آگوست (۱۳ مرداد) در کشور لوکزامبورگ، پنجم آگوست (۱۴ مرداد) در فرانکفورت آلمان، ششم آگوست (۱۵ مرداد) در کلن آلمان برگزار خواهد شد ...

دیگر اعضای این گروه مهرداد ناصحی (نوازنده کمانچه)، امین گلستانی (نوازنده عود)، جمشید صفرزاده و مصطفی نریمانی (نوازندگان دف و دایره) خواهند بود که در این اجرا مجید درخشانی و وحید تاج را همراهی خواهند کرد. تاج و درخشانی پیش از این هم همکاری‌های موفقی با یکدیگر داشتند و اجراهایی را در شهرهایی مختلف ایران هم روی صحنه برده‌اند.

همایون شجریان نیز قرار است، شهریور امسال در چهار کشور روی صحنه برود.

او ۸ شهریور (۳۰ آگوست) در استانبول ترکیه، ۱۰ شهریور (۱ سپتامبر) در آمستردام هلند، ۱۱ شهریور (۲ سپتامبر) در فرانکفورت آلمان، ۱۲ شهریور (۳ سپتامبر) در برلین آلمان و ۱۷ شهریور (۸ سپتامبر) در شهر استکهلم سوئد روی صحنه می‌رود.  

اما هنرمندان پاپ نیز طی روزهای آینده با ایرانیان خارج از کشور دیدار خواهند داشت و بر اساس این گزارش، ‌ علی یاسینی نیز ۱۱ آگوست (۲۰ مرداد) در تورنتو، سهراب پاکزاد ۲۶ آگست (چهارم شهریور) در ونکوور کانادا، رضا بهرام یکم، دوم، سوم و نهم سپتامبر (۱۰، ۱۱، ۱۲ و ۱۸ شهریور) به ترتیب در شهرهای تورنتو، ونکوور، کلگری و مونترال کانادا و امید حاجیلی یکم و سوم دسامبر (۱۰ و ۱۲ آذر) در تورنتو و ونکور کانادا، روی صحنه می‌روند.