کارگردان «سرهنگ ثریا» گفت: فیلم بعدی‌ام، فیلم سختی است و همچنان در مراحل تحقیق هستیم که هنوز تمام نشده است. فیلمی سخت در کشتی و دریا که هر وقت به فیلمنامه قرص و محکمی برسیم شروع خواهیم کرد.

چارسو پرس: لیلی عاج گفت: فیلم دومم کار خیلی سختی است. مهمترین چیز این است که فیلمنامه کم غلط‌تر و بدون لکنت داشته باشم. این برای من خیلی مهمتر است.

واقعا به همه فیلمسازهای زن افتخار می‌کنم

برنده سیمرغ بلورین گوهرشاد چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر درباره کارهای فیلمسازان زن در سینمای ایران گفت: من وقتی به پشت سر و فعالیت فیلمسازهای زن نگاه می‌کنم واقعا به همه افتخار می‌کنم. به نظرم تعداد فیلمسازهای زن کم است اما آثارشان قابل تامل است که چیزی مسرت بخش است.

عاج خاطرنشان کرد: قهرمان سرهنگ ثریا یک زن است که هدف والایی دارد و آن نجات فرزندش است. کلیدواژه‌های فرزند، زن و مادر و بازنمایی تلاش زنی است که دوباره می‌خواهد خانواده از دست رفته خود را بازگرداند.

آثار داریوش مهرجویی با محوریت زنان جزئیات قابل تاملی دارد

او درباره ظهور کارگردان‌های زن در سینمای ایران و این‌که آیا فیلمسازهای زن در پرداخت به مسائل زنان موفق‌تر از مردان عمل کرده‌اند؟ گفت: این که بگوییم زنان در پرداختن به مسائل زنانه در فیلم‌ها موفق‌ترند گزینه نادرستی است چرا که خیلی از فیلم‌ها مانند آثار داریوش مهرجویی با محوریت زنان جزئیات قابل تاملی دارد.

عاج تصریح کرد: این که چون صرفا فیلمساز، زن باشد در پرداخت به موضوعات زنانه موفق باشد گزاره نادرستی است.


منبع: خبرگزاری ایرنا