نمایشنامه «مرگ فروشنده» که اثری تراژیک از آرتور میلر نمایشنامه نویس مطرح آمریکایی است، از اسفندماه در شهر لندن روی صحنه می‌رود.

 

سایت خبری تئاتر به نقل از سایت رسمی کمپانی تئاتر رویال شکسپیر لندن، در سرزمینی که مهد آزادی نام گرفته مردی درگیر سرنوشت شخصی خود است. ویلی لومن که سال‌ها با راستی و درستی کار کرده حالا به حال خود رها شده و تسلطی بر نیروهای تأثیرگذار بر زندگی خود ندارد. او در خانه خود گرفتار است و در نوستالژی گذشته زندگی می‌کند.

ویلی لومن که زندگی‌ و سرنوشت‌اش، 10 سال از زندگی آرتور میلر را برای نگارش به خود اختصاص داده بود، در آمریکا، اروپا و آسیا و برای علاقه‌مندان به تئاتر نامی آشناست. سرگذشت ویلی لومن که میلر آن را در «مرگ فروشنده» به تصویر کشیده، این بار قرار است در سالن تئاتر رویال شکسپیر لندن روی صحنه برود.

الکس هسل، آنتونی شر و هریت والتر 3 بازیگر توانای تئاتر کمپانی رویال شکسپیر که پیش از این در نمایش «هنری پنجم» هم به ایفای نقش پرداخته بودند، قرار است به ترتیب ایفاگر نقش ولی لومن، پسر لومن و همسر لومن باشند.

نمایش «مرگ فروشنده» به کارگردانی گرگوری دوران اجرای عمومی خود را از 26 ماه مارچ 2015 (اسفندماه 93) آغاز می‌کند و تا ماه می (اردیبهشت‌ماه 94) روی صحنه خواهد بود.