زمان افتتاحیه جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در حالی همزمان با روزجهانی کودک برگزار می‌شود که هنوز اطلاعاتی از فیلم‌های تولید شده ایرانی برای این رویداد منتشر نشده است.

چارسو پرس: سی‌وپنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان قرار بود از دهم تا شانزدهم مهرماه در اصفهان برگزار شود که اکنون با یک تغییر، پنج روز دیرتر افتتاح خواهد شد.  

 این جشنواره ۶۵ روز تا شروع فاصله دارد ولی گپ و گفت با برخی دست‌اندرکاران و کارشناسان سینمای کودک نشان می‌دهد که اطلاعاتی از چگونگی برگزاری جشنواره بویژه در بخش تولید فیلم موجود نیست. درواقع تغییرات اخیر مدیریتی و میزان تولیدات سینمای کودک و نوجوان برگزاری این دوره را با ابهام‌ مواجه کرده است اما با خبری که امروز روابط عمومی جشنواره اعلام کرده است، تاکید دارد که جشنواره قطعا برگزار خواهد شد.

چند روز قبل در گزارشی اشاره شد که با توجه به شرایط خاص سال ۱۴۰۱، بخش رقابتی و نمایش فیلم جشنواره به امسال موکول و در همین راستا خرداد ماه ۱۴۰۲ فراخوان دوره سی و پنجم جشنواره منتشر شد.  تدارک برای برگزاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان، در حالی ادامه دارد که تاکنون دو تغییر مدیریتی مهم در این رویداد انجام شده است؛ نخست معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری اصفهان (مجتبی شاهمرادی) که مدتی قبل استعفا کرد و دوم دبیر جشنواره که با تغییر مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی، جایگاه دبیری هم به مجید زین‌العابدین (مدیرعامل جدید فارابی) رسید.

در تازه‌ترین خبر از این جشنواره، اعلام شده که با تصمیم جدید ستاد جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، با تعویق ۵ روزه، علاوه بر ایجاد تقارن این جشنواره با روز جهانی کودک، از همزمانی جشنواره بین‌المللی کودک و نوجوان با جایزه بین‌المللی مصطفی در اصفهان، اجتناب خواهد شد.

روابط عمومی جشنواره تاکید کرده: سی و پنجمین جشنواره بین‌اللملی فیلم‌های کودکان و نوجوانان که پیش‌تر بنا بود دهم تا شانزدهم مهرماه برگزار شود. در تقویم قبلی دو رویداد بین‌المللی همزمان در شهر اصفهان برگزار می‌شد که این همزمانی ملاحظاتی را در بکارگیری حداکثری ظرفیت‌های شهر میزبان فراهم می‌کرد.

سی و پنجمین جشنواره بین ‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان به دبیری مجید زین‌العابدین از پانزدهم تا بیستم مهرماه سال جاری (۷ تا ۱۲ اکتبر ۲۰۲۳) در شهر اصفهان برگزار می‌شود.