مدیرکل هنرهای نمایشی با صدور حکمی، مهدی حامدسقایان را به عنوان دبیر چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر منصوب کرد.

چارسو پرس: به نقل از روابط عمومی اداره‌کل هنرهای نمایشی،کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با صدور حکمی، مهدی حامدسقایان را به‌عنوان دبیر چهل و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر منصوب کرد.

در متن این حکم آمده است:

«جناب آقای مهدی حامدسقایان

جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به‌عنوان مهم‌ترین و وسیع‌ترین رویداد تئاتری که منشعب از انقلاب شکوهمند اسلامی ایران است، همواره در جهان هنرهای نمایشی موردتوجه بوده و هست. این جایگاه ویژه بی‌گمان مستلزم پایش و پاسداشتی هنرمندانه است تا با معرفی توان و قابلیت‌های گروه‌های نمایشی کشور، اقدامات شایسته‌ای را در جهت تأثیرگذاری پایا و مانا و ثمربخش بر جریان تولید و عرضه تئاتر برای مخاطبان داشته باشد.

از این‌ رو ترسیم چشم‌انداز واقعی و کارشناسانه، توجه ویژه به روزآمدی، کارآیی و پایایی ایده‌های خلاقانه، نگاه جدی به تولیدات استان‌ها و بهره‌گیری از مشاوره‌های صاحب‌نظران می‌تواند نویدبخش رویدادی باشکوه و موفق باشد.

لذا با توجه به تخصص، تعهد و سوابق علمی و عملی ارزشمند جنابعالی در عرصه هنرهای نمایشی، به‌موجب این ابلاغ به‌عنوان «دبیر چهل و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر» منصوب می‌شوید.

شایسته است ضمن آسیب‌شناسی کارشناسانه ادوار پیشین جشنواره و توجه جدی به رسالت آن در معرفی سرمایه‌های ارزشمند نمایشی و نیز با بهره‌گیری از توانمندی و تجربیات مدیران و کارشناسان این مجموعه، در جهت اجرای مصوبات شورای سیاست‌گذاری این دوره از جشنواره، برنامه‌ریزی و اقدام لازم مبذول فرمایید.

پیروزی و سربلندی جنابعالی را از پروردگار مهربان خواستارم.»

مهدی حامدسقایان، متولد ۱۳۴۵ تهران است. کارشناسی کارگردانی دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران، کارشناسی ‌ارشد کارگردانی دانشکده هنر دانشگاه تربیت مدرس و دکترای تخصصی تئاتر از آکادمی تئاتر روسیه مدارج علمی این هنرمند است.

همکاری و مشارکت در برگزاری چندین جشنواره ملی و بین‌المللی در کشور ازجمله داور بخش تجربی و دانشجویی جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، عضویت در کمیته انتخاب بخش خیابانی جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، داوری نمایش‌های خیابانی جشنواره تئاتر بانوان، دبیری دومین سمینار بین‌المللی نمایش و دین، دبیری چندین دوره سمینار پژوهشی تئاتر فجر،قائم مقامی پنجمین جشنواره سراسری تئاتر دفاع مقدس، معاونت ارزشیابی سه دوره از جشنواره‌های سراسری دفاع مقدس، داوری در چند دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ، طراحی و راه‌اندازی رشته بازیگری در مقطع کارشناسی‌ارشد (برای نخستین بار در کشور) در دانشگاه تربیت مدرس ، عضویت در شورای تئاتر روایت فتح، عضویت در هیئت تحریریه مجله علمی-پژوهشی هنرهای زیبا ، عضویت در هیئت امنا و شورای انتخاب آثار خانه نمایش ، نگارش هشت جلد کتاب و سی‌وچهار مقاله علمی پژوهشی بخشی از تجارب حامدسقایان به شمار می‌آید.