در پی پخش فیلم سینمایی «لیپار» از یک تلویزیون ماهواره‌ای، یکی از معاون بنیاد سینمایی فارابی گفت: ۳۵ درصد از مالکیت این فیلم متعلق به بنیاد سینمایی فارابی است و این بنیاد هیچ مجوزی برای فروش فیلم به شبکه‌های ماهواره‌ای نداده است.

چارسو پرس: فیلم سینمایی «لیپار» به کارگردانی حسین ریگی و تهیه‌کنندگی سعید خانی محصول بنیاد سینمایی فارابی است که سال ۹۹ ساخته شد و در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد. این فیلم هنوز نتوانسته است در سینماها اکران شود اما در یکی از تلویزیون‌های فارسی‌زبان خارجی به نمایش درآمد.

علیرضا حقیقی قریب معاون توسعه اقتصاد سینما در بنیاد سینمایی فارابی در این‌باره گفت: فیلم سینمایی «لیپار» محصول سال ۱۳۹۹ بدون اطلاع و مجوز این بنیاد، در سال گذشته توسط تهیه‌کننده و شریک تجاری فیلم به یک شبکه ماهواره‌ای فروخته شده است.

وی تصریح کرد که «این تخلف، پیگرد حقوقی و قانونی می‌شود و بنیاد فارابی به دنبال احقاق حقوق مادی و معنوی خود در این زمینه خواهد بود».

حقیقی با بیان اینکه تهیه‌کننده «لیپار»، به استناد مالکیت ۶۵ درصدی از این فیلم اقدام به فروش آن به یک شبکه ماهواره‌ای کرده است، گفت: ۳۵ درصد از مالکیت این فیلم متعلق به بنیاد سینمایی فارابی است و این بنیاد هیچ مجوزی برای فروش فیلم به شبکه‌های ماهواره‌ای نداده است و مطابق روال گذشته بنیاد و در چاچوب‌های تعریف شده سازمان سینمایی و وزارت ارشاد در مورد همکاری با شبکه‌های فارسی‌زبانِ خارجی عمل خواهیم کرد.

«لیپار» اولین فیلم بلند سینمایی «حسین ریگی» داستان زندگی کودکی عاشق سینما را در سرزمین سیستان و بلوچستان به تصویر می‌کشد.

در این فیلم مهران احمدی، هومن برق‌نورد، بهناز جعفری، امین میری، آرزو تاج‌نیا، یگانه سروری، فرشته انصاری، نصیر برهان‌زهی، سکینه آزادی و بازیگران نوجوان محمد دستواره نارویی، مهدی دین‌محمدپور، مهران داروزایی، عرشیا سروری مقدم، فاطمه سالاری به ایفای نقش می‌پردازند.