سری اولِ «سینما، پرتره» در ادامه نمایش‌های ویژه‌ی فیلم‌های هنری و تجربی از روز ۲۱ مرداد در پردیس ملت برگزار می‌شود.

چارسو پرس: به نقل از روابط عمومی گروه سینمایی هنر و تجربه، این رویداد، به نمایش مستندهای دیدنی درباره‌ی سینماگران بزرگ تاریخ سینما اختصاص خواهد داشت.  

این مستندها هر روز از ساعت ۱۹ به نمایش در خواهد آمد و پس از نمایش فیلم، نشست نقد و بررسی اثر، در کنارِ گفتگو درباره‌ی چهره‌ی سینمایی مورد بحث، با امیر قادری و همراهی سینماگران برگزار می‌شود.

در این رویداد فیلم‌های مستندِ کمیابِ «فیلنی هرگز پایان نمی‌یابد» به کارگردانی یوجینو کاپوچو، مستند «جانگو و جانگو - سرجو کوربوچی» به کارگردانی لوکا رنا، مستند «روح پیتر سلرز» به کارگردانی پیتر مداک، مستند «لینچ- اوز» به کارگردانی الکساندر او فیلیپ، مستند «فورمن در برابر فورمن» به کارگردانی هلنا ترشتیکوا و یاکوب هینا و مستند «چشمان اورسن ولز» به کارگردانی مارک کوزینز با زیرنویس فارسی، به نمایش در می‌آیند.

فریدون جیرانی، بهروز افخمی، احمد الستی، فرزاد موتمن و علیرضا رئیسیان به عنوان کارشناسان مهمان در این نشست‌ها حضور خواهند یافت.  

حضور در این رویداد برای علاقمندان آزاد و رایگان است. علاقمندان برای رزرو صندلی می‌بایست در باشگاه مخاطبان هنر و تجربه به آدرس  https://honartajrobeh.ir/club/  ثبت‌نام کنند و کد مخصوص رزرو صندلی در سینماتیکت را دریافت نمایند. پس از دریافت کد، با مراجعه به  سایت صندلی خود را انتخاب کرده و در محل درج کد تخفیف، کد دریافتی را وارد کنند.  

جدول زمان‌بندی نمایش فیلم‌ها به شرح زیر است:

شنبه ۲۱ مرداد/ فیلم فیلنی هرگز پایان نمی‌یابد
یکشنبه ۲۲ مرداد/ جانگو و جانگو - سرجو کوربوچی
دوشنبه ۲۳ مرداد/ روح پیتر سلرز
سه شنبه۲۴ مرداد/ چشمان اورسن ولز
چهارشنبه ۲۵ مرداد/ فورمن در برابر فورمن
پنج شنبه ۲۶ مرداد/ لینچ- اوز

این رویداد توسط گروه سینمایی هنر و تجربه و با همکاری مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی، جشنواره سینماحقیقت، وبسایتِ کافه سینما و پردیس سینمایی ملت برگزار می‌شود.