مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی ایران گفت: شهرداری‌ها و مراکز غیردولتی باید حوزه تئاتر خیابانی را حمایت کنند و نقش اصلی آن‌ها در این حوزه همین حمایت است.

چارسو پرس: اسرافیل فرج‌الهی، ۱۹ مردادماه، در اولین نشست تخصصی کانون‌های تئاتر خیابانی استان‌ها و مناطق آزاد کشور که در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: کانون تئاتر خیابانی در حدود ۳۴ استان نماینده دارد که نمایندگان ۲۵ استان در این نشست تخصصی نیز حضور دارند.

وی بیان کرد: در این نشست کارگاه‌های تخصصی آموزشی، مخاطب شناسی و برقراری ارتباط با مخاطب، درآمدزایی و جذب حمایت مالی و همچنین نشست با دبیران جشنواره‌های استانی و جشنواره تئاتر فجر نیز درحال اجراست.

فرج‌الهی با بیان اینکه قرار است در سال جاری بودجه‌ اختصاصی برای تئاتر خیابانی در نظر گرفته شود، خاطرنشان کرد: این مسئله موجب پیشرفت این‌گونه نمایش‌ها خواهد شد. شهرداری‌ها و مراکز غیردولتی باید حوزه تئاتر خیابانی را حمایت کنند و نقش اصلی آن‌ها در این حوزه همین حمایت است.

جشنواره تئاتر خیابانی رضوی بار دیگر برگزار شود

کریم جشنی، دبیر انجمن هنرهای نمایشی خراسان رضوی در ادامه جلسه عنوان کرد: دغدغه من در حوزه تئاتر خیابانی این است که جشنواره تئاتر خیابانی رضوی پس از چندین سال، بار دیگر در مشهد و با حمایت‌های دولتی و خصوصی اتفاق بیافتد. 

وی خاطرنشان کرد: امیدوارم همان‌گونه که بخش صحنه‌ای هنرهای نمایشی بسیار خوب است؛ در بخش خیابانی نیز این همت را داشته و بتوانیم میزبان جشنواره تئاتر خیابانی رضوی باشیم. به هر حال خاستگاه این فرآیند و آن فعالیت‌هایی که در شهرستان‌ها انجام می‌دهند این قابلیت و قدرت را نشان می‌دهد و به نظر من تئاتر خیابانی با امکانات محدودی که لازم دارد، می‌تواند یکی از اقداماتی باشد که ما به تولیدات تاپ شهرستان‌ها برسیم.

جشنی اضافه کرد: حتی این نوع از تئاترها در شهرستان‌ها احیا می‌شود تا از خمودگی و تاریکی خارج شود. بنابراین تئاترهای خیابانی نسبت به صحنه‌ای اعتبار و بودجه کمتری نیاز دارند و امیدواریم که با ادامه نشست‌ها در کشور مدیریت برنامه‌های نمایشی به خصوص تئاترهای خیابانی هر چه بهتر محقق شود و به این مهم دست پیدا کنیم.


منبع: خبرگزاری ایسنا