به‌دلیل همکاری نکردن و انجام ندادن تعهدات استانداری همدان، میزبانی این استان برای بیست و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان مبهم است.

چارسو پرس: به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی از دبیر خانه بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان، برگزاری این رویداد مهم و بین‌المللی هنرهای نمایشی، به دلیل انجام ندادن تعهدات استانداری همدان، با چالشی جدی و ابهام روبه‌رو شده است.

اگرچه از اسفند سال گذشته، رایزنی و برگزاری نشست‌های حضوری و غیرحضوری برای برگزاری هرچه بهتر بیست‌وهشتمین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در همدان آغاز شده است، اما به دلیل همکاری نکردن استاندار همدان، فراخوان جشنواره هنوز منتشر نشده است.

در همین ارتباط، کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توضیح داد: «باوجود این‌که در جلسه حضوری با استاندار همدان به توافق مشارکت پنجاه درصدی برای برگزاری جشنواره رسیدیم، اما در این مدت، هیچ همکاری و حمایتی از طرف استاندار مشاهده نشده است.»

او افزود: «با این‌که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بسیار تلاش کرد تا این جشنواره مهم و باسابقه، در استان کهن همدان باقی بماند و برای نشان دادن حسن نیت خود، سال گذشته، تمامی اعتبار برگزاری این رویداد را متقبل شد، بازهم همکاری مناسب از سوی میزبان به عمل نیامد که ما را به این نتیجه رساند که گویا استانداری همدان، اصولا تمایلی برای برگزاری این جشنواره در آن شهر تاریخی و فرهنگی ندارد.»

مدیرکل هنرهای نمایشی با تاکید بر لزوم برگزاری هرچه باشکوه‌تر جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در زمان مشخص شده، از بررسی گزینه‌های پیشِ رو برای میزبانی این جشنواره خبر داد تا هنرمندان شریف عرصه تئاتر کودک و نوجونان، با آسودگی و آرامش، به فکر تولید نمایش برای فرزندان آینده‌ساز ایران باشند و خانواده‌ها و کودکان و نوجوانان به عنوان مخاطبان اصلی این رویداد، از این آثار بهره ببرند.

همچنین امیر مشهدی‌عباس، دبیر بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان، کاهش شدید حمایت‌های مسئولان استان همدان از این رویداد در سال گذشته را دلیل نارضایتی بسیاری از هنرمندان دانست که از همان زمان خواستار جابجایی این جشنواره از همدان شدند.

او در این ارتباط افزود: «با این‌که مردم شریف همدان سال‌ها در جهت برگزاری این رویداد و ایجاد نشاط و شادمانی آن کوشیده‌اند، اما همکاری نکردن استانداری در یک سال گذشته، باعث می‌شود این استان مثل سال‌های پیشین، دیگر شاهد شادی کودکان و نوجوانان و حضور هنرمندان داخلی و خارجی نباشد. امید دارم جشنواره تئاتر کودک و نوجوان، امسال در شهری برگزار شود که مسئولان قدرش را بیشتر بدانند.»

استان میزبان و زمان دقیق برگزاری بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان، متعاقبا اعلام خواهد شد.