پیرو انتشار خبری مبنی بر اینکه «به‌دلیل همکاری نکردن و انجام ندادن تعهدات استانداری همدان، میزبانی این استان برای بیست و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان مبهم است» استانداری همدان اعلام کرد: همدان آمادگی برگزاری جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان را دارد.

چارسو پرس: به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری همدان، مهدی اخوان، مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان اظهار کرد: تکلیف برگزاری جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در همدان مشخص است و اگر بلاتکلیفی وجود دارد از سوی اداره‌کل هنرهای نمایشی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

وی افزود: برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و هنری جزو وظایف ذاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و تمام اعتبارات هزینه‌ای در وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی متولی متمرکز است اما با این وجود استان همدان طبق توافقات قبلی و با دستور استاندار هزینه‌های مربوط به اسکان و پذیرایی از میهمانان جشنواره را که حدود ۵۰ درصد کل هزینه‌های برگزاری جشنواره است را تقبل کرده است.

اخوان تصریح کرد: سال گذشته با وجود تمام تنگناهای موجود، استان همدان برای برگزاری دوره‌ی قبل جشنواره بیش‌از چهار میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی با دستور استاندار برای تعمیر، بهسازی و تجهیز سالن‌های نمایش سطح استان، تبلیغات و اطلاع‌رسانی، خبرنامه و روزنگار، اسکان و پذیرایی، تأمین ۲۰ دستگاه‌ خودرو سبک و سنگین برای ایاب و ذهاب میهمانان و عوامل اجرایی، بازدید میهمانان از اماکن تاریخی و گردشگری استان و هزینه‌های جانبی اختصاص داد.

وی بیان کرد: امسال نیز با آمادگی کامل و طبق تعهدات فی مابین، متقاضی میزبانی همدان برای برگزاری دوره‌ جدید جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان هستیم و مشکلی برای برگزاری این جشنواره در همدان نداریم.