نمایش «سقراط» به کارگردانی حمیدرضا نعیمی در فروردین ماه 94 در تالار وحدت اجرا می شود

 

یه گزارش سایت خبری تئاتر: نمایش «سقراط» که در دو اجرای پیشین خود در پاییز و زمستان 92 و بهار 93 با استقبال تماشاگران روبه‌رو شده بود، از هفتم فروردین‌ماه سال 1394 برای بار سوم روی صحنه می‌رود. به این ترتیب «سقراط» نخستین نمایشی است که در مدت زمان یک سال و نیم، سه دوره در بزرگ‌ترین تالار نمایشی ایران، تالار وحدت، اجرا می‌شود.

بلیت‌های این نمایش از امروز، سوم اسفندماه، از طریق سایت تالار وحدت به نشانی www.talarvahdat.com پیش‌فروش می‌شود.

حمیدرضا نعیمی، نویسنده و کارگردان نمایش «سقراط»، پس از پایان نخستین دور اجرای نمایش در سال 92 بار دیگر در نوروز 93 «سقراط» را روی صحنه برد. استقبال تماشاگران و همچنین سفیران و کاردارهای فرهنگی سفارتخانه‌ها و توریست‌ها، «سقراط» را به یکی از نمایش های پر مخاطب‌ چند سال اخیر تبدیل کرد و در 52 اجرا حدود پنجاه هزار نفر از این نمایش دیدن کردند. صدا و سیما این نمایش را به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری پایتخت در نوروز 93 معرفی کرد.

«سقراط» برای کارگردانش نشانِ «عبدالحسین نوشین» را به ارمغان آورد که از سوی کانون منتقدان خانه‌ تئاتر به حمیدرضا نعیمی اهدا شد. همچنین فرهاد آییش، بازیگر نقش سقراط، برای این نمایش جایزه و نشان آکادمی استاد حمید سمندریان را گرفت و در روز «جشن بازیگر» از سوی انجمن بازیگران خانه‌ تئاتر تقدیر شد.

نمایش «سقراط» همچنین در سی‌و‌دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در چهار رشته‌ بهترین نمایشنامه و بهترین کارگردانی برای حمیدرضا نعیمی، بهترین بازیگر مرد برای فرهاد آییش و بهترین موسیقی برای سیاوش لطفی نامزد دریافت جایزه شد.

عوامل نمایش «سقراط» عبارتند از: نویسنده و کارگردان: حمیدرضا نعیمی. بازیگران: فرهاد آییش، ایوب آقاخانی، بهناز نازی، یعقوب صباحی، سیاوش چراغی‌پور، نقی سیف‌جمالی، کتانه افشاری‌نژاد، بهار نوحیان، بهمن عباس‌پور، رضا جهانی، بهنام شرفی، پرهام دلدار، مجید نوروزی، مهرداد خانی، طراح صحنه: رضا مهدی‌زاده، طراح لباس: ادنا زینلیان. طراح چهره‌پردازی: ماریا حاجیها، طراح نور: رضا حیدری، طراح حرکت: محسن گودرزی، موسیقی: سیاوش لطفی، دستیار کارگردان و مدیر تولید: علی زارعی.

نمایش «سقراط» از روز جمعه هفتم فروردین 1394 هر شب، به جز شنبه‌ها، در تالار وحدت روی صحنه می‌رود. همچنین این نمایش برای اجراهای نوروزی خود برنامه‌های جنبی ویژه‌ای تدارک دیده که به زودی اعلام خواهند شد.

 

اخبار مرتبط:

فراخوان هفدهمین جشنواره نمایش های آیینی و سنتی منتشر شد

تئاتر «کابوس شب نیمه آذر» در تالار سایه آغاز شد

«اسب های پشت پنجره» برای تئاتری‌ها اجرا شد

«عزیز شنگال» تمدید شد

«خشم شدید فیلیپ هوتس» راهی سوئیس می شود

معرفی هیات بازبینی مرحله اول جشنواره تئاتر دانشگاهی

زاون قوکاسیان درگذشت + عکس

کاریکاتور هفته / وضعیت تئاتر شهر

31 نمایش در تهران بر روی صحنه است