بازیگردان فیلم‌های «ملبورن» و «دهلیز» و بازیگر با سابقه تئاتر قصد دارد در سال 94 اولین کارگردانی سینما و همچنین اولین کارگردانی حرفه‌ای خود در عرصه تئاتر را تجربه کند.

 

سایت خبری تئاتر/مهر: علی سرابی که از بازیگران با سابقه و مطرح تئاتر ایران است درباره فعالیت‌های خود در عرصه کارگردانی سینما و تئاتر در سال 94 گفت: هرگز دغدغه بازیگری در من کم نمی‌شود و همچنان خود را یک بازیگر می‌دانم اما از سال‌ها پیش میل به کارگردانی در سینما و تئاتر را داشتم. به همین دلیل بازیگردانی 2 کار خوب سینمایی را بر عهده گرفتم تا از نزدیک در فضای مدنظرم قرار بگیرم. امیدوارم تا بتوانم در سال 94 اولین تجربه کارگردانی سینمایی خود را داشته باشم.

وی درباره کارگردانی یک اثر نمایشی در سال آینده بیان کرد: مشهود محسنیان پیش از این نمایشنامه‌ای را با عنوان «برنارد مرده است» از روی رمانی روسی با نام «گرگ صفتان» نوشته بود که دارای 5 پرسوناژ است. قصد دارم این نمایشنامه را که احتمالا نام‌اش تغییر می‌کند، با حضور صاحب‌نامان بازیگری در سال آینده در تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه ببرم.

این بازیگر تئاتر که سابقه برگزاری کارگاه‌های بازیگری ناتورالیستی را در کارنامه کاری خود دارد، درباره شیوه اجرایی مدنظر خود برای کارگردانی نمایش «برنارد مرده است»، تأکید کرد: تنها چیزی که در ذهنم به آن فکر می‌کنم این است که بازی‌های نمایش در سیستم ناتورالیستی باشد. قصدم این است که اجرایی دقیق و در عین حال ساده از نمایشنامه داشته باشم زیرا معتقدم تماشاگر شنیدن قصه را دوست دارد و سعی من هم اجرایی ساده و قصه‌گو و به دور از هر گونه شکل اجرایی عجیب و متفاوت خواهد بود.

سرابی درباره موضوع مدنظر نمایشنامه «برنارد مرده است»، توضیح داد: از آنجایی که به داستان‌های جنایی علاقه زیادی دارم، موضوع این نمایشنامه نیز حال و هوایی اینگونه دارد. در جنگ جهانی اول ارتش متفقین برای اینکه نیروهای‌شان را دلگرم نگه دارند، از شهرهای مختلف نامه‌های دخترهای جوان را که برای سربازان جنگ نوشته بودند، بین سربازان تقسیم می‌کردند تا سربازان با خواندن این نامه‌ها روحیه بگیرند. یکی از سربازان که نامه‌ای را دریافت کرده بود بعد از جنگ به سراغ فرستنده نامه می‌رود و این روند بستر اتفاقاتی غیرمنتظره است.

وی درباره گروه بازیگری مدنظر خود برای حضور در این اجرای نمایشی، یادآور شد: هنوز متن در مرحله بازنویسی است. البته لیستی از بازیگران مدنظر خود را دارم که بعد از اتمام بازنویسی متن، آن را در اختیار بازیگران قرار می‌دهم و به احتمال زیاد اواخر تابستان کار انتخاب بازیگر نمایش را انجام خواهم داد.

 

اخبار مرتبط:

فراخوان هفدهمین جشنواره نمایش های آیینی و سنتی منتشر شد

تئاتر «کابوس شب نیمه آذر» در تالار سایه آغاز شد

«اسب های پشت پنجره» برای تئاتری‌ها اجرا شد

«عزیز شنگال» تمدید شد

«خشم شدید فیلیپ هوتس» راهی سوئیس می شود

معرفی هیات بازبینی مرحله اول جشنواره تئاتر دانشگاهی

زاون قوکاسیان درگذشت + عکس

کاریکاتور هفته / وضعیت تئاتر شهر

31 نمایش در تهران بر روی صحنه است