کارگردان نمایش «سلمونی» گفت: این اثر اقتباسی از داستان «نزد سلمانی» چخوف است که با حال و هوای امروز به اجرا در می‌آید.

چارسو پرس: غزاله یراغی کارگردان نمایش جدید «سلمونی» گفت: اجرای این نمایش از نیمه دوم شهریور ماه در سالن ارغوان آغاز می‌شود.

وی در ادامه افزود: متن کار اقتباسی از داستان «نزد سلمانی» چخوف با موضوعی از مسائل تلخ اجتماعی جنگ چچن در فضای روسیه است. قصه‌ها و روایت‌ها جهان‌شمول و براساس شرایط امروز در نظر گرفته شده‌اند.

یراغی اظهار داشت: محمد طاهری‌راد، آرش راسخ و علیرضا شیرین فرد بازیگران این نمایش هستند که هر کدام آسیب دیده از جنگ چچن‌ند که به نوعی در یک آرایشگاه به هم بر می‌خورند.

یراغی درباره موسیقی زنده نمایش نیز توضیح داد: کار دارای یک ارکستر زنده شامل سازهای ویولن، ویولن سل و گیتار است که آقای شیرین‌فرد آهنگساز و نوازنده کار هم هستند.

وی با اشاره به اینکه نمایش حدود یک ساعت است و قرار است بیست شب اجرا داشته باشند، توضیح داد: حال تمدید یا عدم تمدید کار براساس اقبال نمایش تصمیم گیری خواهد شد. 

یراغی درباره استفاده از ویدئو آرت در کار نیز گفت: ما تلاش کردیم از جلوه‌های تصویری نیز در کار استفاده کنیم به همین منظور از دوستانمان در روسیه کمک گرفتیم و کمی تصاویر از پیاده روی روسیه به همراه جنگ روسیه و چچن با نمایش ممزوج کردیم و بخشی از کار نیز پرفورمنس یک بازیگر نیز خواهد بود.


منبع: آنا