سهراب سلیمی به بازتولید یکی از نمایش‌های «سه‌گانه وانیک» اثر واسلاو هاول و «خرده جنایت‌های زناشوهری» نوشته اریک امانوئل اشمیت در سال 94 فکر می‌کند.

 

سایت خبری تئاتر: سهراب سلیمی با اعلام خبر احتمال کارگردانی یک اثر نمایشی در شهر تورنتو اظهار کرد: قصد دارم برای مدتی کوتاه به کشور کانادا سفر کنم که خوشبختانه وقتی دوستان ایرانی مقیم این کشور مطلع شدند پیشنهادهای زیادی برای اجرای یک نمایش مطرح شد.

این هنرمند ادامه داد: احتمال دارد من نیز از این فرصت استفاده کنم و نمایشی در شهر تورنتو روی صحنه ببرم.

کارگردان شناخته شده تئاتر ایران که مدتی است از اجرا در سالن‌های دولتی فاصله گرفته همچنین از تصمیم خود برای بازتولید یک نمایش پس از بازگشت به ایران خبر داد و گفت: احمد ساعتچیان و رضا مولایی دو تن از عزیزانی هستند که پیشنهاد بازتولید بعضی نمایش‌های قدیمی را مطرح کردند و من هم به اجرایی شدن این ایده بعد از بازگشت به ایران فکر می‌کنم.

سلیمی خاطرنشان کرد: به این ترتیب از بین نمایش‌های «سه‌گانه وانیک» اثر واسلاو هاول که در سال 1384 روی صحنه رفت و «خرده جنایت‌های زناشوهری» نوشته اریک امانوئل اشمیت را در سال 94 روی صحنه خواهم برد.

کارگردان نمایش «آخر خط، اوریپید» با بیان توضیحاتی درباره محل مورد نظر برای اجرای خود اظهار کرد: من چندین سال است که از اجرا در سالن‌های دولتی فاصله گرفته‌ام و حاضر نیستم به هر قیمتی نمایش روی صحنه ببرم. به همین دلیل وقتی پس از 8 سال تصمیم گرفتم اجرا داشته باشم نمایش «مده‌آ» را با هنرجویان و دانشجویان جوان در یک سالن خصوصی کار کردم.

سلیمی از تماشاخانه تازه تاسیس باران به عنوان سالن قطعی اجرای خود نام برد و گفت: تنها جایگاهی که برای کارم در نظر خواهم گرفت تماشاخانه خصوصی است، به این دلیل که از ابتدای فعالیت‌ خیام وقارکاشانی در آموزشگاه باران با دوستان جوان همراه شدم.

این هنرمند در انتها گفت: هر کدام از این نمایش‌ها که برای بازتولید انتخاب شود با رویکردی جدید و خوانشی متفاوت نسبت به آنچه در گذشته روی صحنه رفت اجرا می‌شود.

 

اخبار مرتبط:

پیام دهکردی: تشکیل ستاد بحران تئاتر نیاز جدی است

علی سرابی می خواهد کارگردانی سینما را تجربه کند

«سقراط» با عید می آید

«گزیده‌ای از تاریخ نمایش در جهان» منتشر شد

برگزاری کارگاه آموزشی کمدی خلاق در مرکز تئاتر مولوی

گزارش تصویری نمایش «کابوس شب نیمه آذر» کارگردان: علی کشوری‎

«بچه‌ها بیایید نمایش» منتشر شد

از تالار مولوی چه خبر؟

حوزه هنری کارگاه تولید نمایش برگزار می کند

بودجه تئاتر کشور هرز می‌رود

سال 94 چه تئاترهایی در ایرانشهر اجرا می شود؟

فراخوان هفدهمین جشنواره نمایش های آیینی و سنتی منتشر شد