نمایش «دهان کابوی» با طراحی و کارگردانی نیما ذاکر از پنجم شهریور ماه در «خانه نمایش دا» به صحنه خواهد رفت.

چارسو پرس:  نیما ذاکر، کارگردان این نمایش با ارایه توضیحاتی درباره ویژگی‌های این اثر نمایشی گفت:«دهان کابوی» یا همان «گاوچران» را همیشه با فیلم‌های کلینت ایستوود و افرادی امثال او به یاد می‌آوریم اما ما به دنبال معنا و مفهوم دیگری بودیم و تلاش کردیم آن را در معرض نمایش قرار دهیم.

او ادامه داد: تلفیق فضای «پست مدرن» و «ابزورد» که هر دو دارای شاخصه‌های متفاوتی هستند، بسیار دشوار است اما ما تلاش کردیم هر دو را در یک فضا قرار دهیم و یک تئاتر و شاید یک تئوری جدید بسازیم. برای من به عنوان کارگردان، این موضوع بسیار خطرناک است.
 
ذاکر افزود:  هدف ما نمایش این مسئله بود که یک گاوچران و یک کابوی، هیچگاه اسلحه و اسب خود را کنار نمی‌گذارد و تا لحظه مرگ همواره این دو در کنار یکدیگر هستند. «دهان کابوی» یعنی عشق و ما تلاش کردیم در این کار «عشق» و «عشق های نافرجام» را در یک فضای متفاوت و کاملا جدید در ایران به تصویر بکشیم و تلفیق دو فضای متفاوت را که برای من بسیار جذاب بود، به سرانجام برسانیم.

او اضافه کرد: علاقه دارم تماشاگر آثارم را در یک فضای جدید تئاتری قرار دهم. مهم این است که تماشاگر برای اولین بار با چنین نمایشی در ایران رو به رو می‌شود. یک نمایش معناگریز و سرشار از سوال و البته طنازی‌های خاص خود.


ذاکر با بیان اینکه در این اجرا از مشاوره بهروز بقایی استفاده می‌کند، ادامه داد: امیدوارم اتفاق خوبی برای این اثر رقم بخورد. از آقای بهروز بقایی بسیار تشکر می‌کنم چراکه سال‌هاست در کارهایی که انجام داده‌ام، در سمت مشاور من حضور داشته‌اند و حضور ایشان قوت قلبی برای من است و ما باید وجود چنین افرادی را غنیمت بدانیم. من همیشه به رفاقت با این عزیزان افتخار کرده‌ام.

 او با ابراز تاسف از محدودیت‌های اطلاع‌رسانی در تئاتر افزود: متاسفانه وضعیت اقتصادی فعلی سبب شده نتوانیم مانند گذشته تبلیغات انجام دهیم، اما تلاش کردیم مردم نازنین کشور ما یک کار متفاوت عاشقانه اجتماعی و انتقادی زیبا را شاهد باشند و تجربه جدیدی را به نمایش بگذاریم.

 عواملی که در اجرای این نمایش مشارکت دارند، عبارتند از: نویسنده: سم شپارد، مترجم و دراماتورژ: مسلم آئینی، مشاور کارگردان: بهروز بقایی، طراح و کارگردان: نیما ذاکر، دستیار اول و برنامه‌ریز: امید اله کوهی، گروه کارگردانی: ساسان پیری، ژینا محمدیان، محمدرضا الوندی پور، مجری طرح: محمود کسایی زاده، منشی صحنه: بیتا طالبی، عکس: کوروش برزی، طراح پوستر و بروشور: امیرحسین نیازخانی، موشن گرافی: محمدرضا الوندی پور.
بازیگران: امید اله کوهی، النا آهی، لیلا بروفه، مصطفی رهنما، مریم ذکاوتی، حسین آقا زاده، حسین جعفر آبادی، ساسان پیری، بیتا طالبی، نازنین قربانی، میثم مرادیان، ژینا محمدیان و نیما ذاکر. موسیقی: رهنمون، مدیر روابط عمومی: سپیده شعبان.

نمایش «دهان کابوی» از پنجم تا هفدهم شهریور ماه از ساعت ۲۱  در «خانه نمایش دا» به نشانی: خیابان انقلاب، خیابان خارک، بن بست اول، به صحنه خواهد رفت.