فیلم کوتاه «رویا» به نویسندگی و کارگردانی محمدرضا محمدی موفق به کسب دو جایزه از جشنواره‌های فیلم هند و آمریکا شد.

چارسو پرس: به نقل از مشاور رسانه‌ای پروژه، فیلم کوتاه «رویا» به نویسندگی و کارگردانی محمدرضا محمدی و تهیه‌کنندگی مشترک انجمن سینمای جوانان ایران، دفتر مشهد و محمدرضا محمدی، توانست جایزه بهترین فیلمنامه را از پنجمین دوره جشنواره سالانه فیلم شورت فاندلی هند و جایزه 390 دلاری مرحله نهایی را از نهمین دوره جشنواره 39 اتاق آمریکا، کسب کند. همچنین این فیلم کوتاه در ادامه حضور بین‌المللی خود در بخش رقابتی نهمین دوره جشنواره شیملا هند، هشتمین دوره جشنواره استاف ام ایکس برزیل، سومین دوره جشنواره لو شووت فرانسه و اولین دوره جشنواره بونیلاس آمریکا نیز حضور خواهد داشت.

جشنواره shortfundlay annual film festival  یک رویداد بین‌المللی در هند است که قصد دارد فیلمسازان کوتاه جهان را گرد هم آورد. این جشنواره با استفاده از یک پلتفرم ویدئویی دیجیتالی مناسب، فیلم‌های کوتاه را جمع‌آوری و رتبه‌بندی خواهد کرد. پنجمین دوره این جشنواره در تاریخ 20 آگوست  (29 مرداد 1402) در شهر چنای هند برگزار شد و فیلم کوتاه «رویا» موفق به کسب جایزه بهترین فیلمنامه این رویداد شد.

 

جشنواره فیلم 39 Rooms film festival  یک جشنواره دائمی برای فیلم‌های کوتاه مستقل است که به فیلم‌سازان این فرصت را می‌دهد که علاوه بر نمایش یک‌ساله و گردان فیلم‌ خود در کانال اختصاصی (39) اتاق‌های هتل مدرن آیداهو، حداقل در یک مکان عمومی نیز فیلم‌های خود را به نمایش بگذارند. نهمین دوره این جشنواره از ماه آپریل (اردیبهشت 1402) در شهر بویسی ایالت آیداهو آمریکا آغاز و فیلم کوتاه «رویا» موفق به کسب جایزه نقدی 390 دلاری دور نهایی آن شد.

 

جشنواره فیلم شیملا International film festival of Shimla یک جشنواره معتبر هندی است که مأموریت آن نمایش بهترین‌های سینمای جهان و ایجاد ذائقه برای سینمای خوب در بین جوانان و فراهم‌کردن بستری برای فیلمسازان مستقل و ترویج سینمای منطقه‌ای هند است. نهمین دوره این جشنواره در تاریخ 22 تا 24 سپتامبر (31 شهریور تا 2 مهر 1402) در شهر هیماچال پرادش هند برگزار خواهد شد.

جشنواره Stuff mx film festival یکی از مهم‌ترین دریچه‌های انتشار بهترین آثار سینمایی مستقل از سراسر جهان است. این جشنواره از استعدادهای نوظهور و تثبیت شده‌ای که فیلم‌های مستقل با کیفیتی را برای پخش و اکران تولید می‌کنند حمایت می‌کند. هشتمین دوره این جشنواره 2 تا 10 سپتامبر (11 تا 19 شهریور 1402) برگزار خواهد شد.

جشنواره Le chouette festival باهدف ارائه فضایی برای چهار روز دیدار، اشتراک‌گذاری و تبادل نظر پیرامون موضوع "عشق، دوستان، خانواده" بین حرفه‌ای‌ها، علاقه‌مندان و تازه‌کارها در دنیای فیلم‌های کوتاه است. سومین دوره این جشنواره از 26 سپتامبر تا اول اکتبر (4 تا 9 مهر 1402) در فرانسه برگزار خواهد شد.

دو جایزه و چهار حضور جهانی برای فیلم کوتاه «رویا»‎

 

جشنواره Bonilas film festival یک رویداد بین‌المللی چهارروزه است که فیلم‌های بلند، مستند و کوتاه خلاقانه و هیجان‌انگیز را در به جوامع منطقه خلیج بولیناس و وست مارین می‌آورد. اولین دوره این جشنواره از تاریخ 21 تا 24 سپتامبر (30 شهریور تا 2 مهر 1402) در شهر کالیفرنیای آمریکا برگزار خواهد شد.

فیلم کوتاه «رویا» راوی داستان زوج جوان افغانستانی است که تلاش می‌کنند به‌صورت غیرقانونی راهی اروپا شوند؛ اما با حوادث جبران‌ناپذیری روبرو ‌می‌شوند. این فیلم پیش‌ازاین موفق به کسب 3 جایزه از ششمین دوره جشنواره «پنج قاره ونزوئلا»، جایزه بهترین فیلم کوتاه جشنواره «باهیای برزیل» و جایزه ممتاز بشردوستانه از جشنواره «آکولید» آمریکا شده و در جشنواره‌های «حقوق بشر بارسلونا»، «مونتکاتینی ایتالیا»، «فالودی مجارستان»، «دیاسپورا کانادا» و «میهودو ژاپن» نیز حضور داشته است.