کوین اسپیسی بازیگر آمریکایی در دوره بعدی جوایز اولیور با یک جایزه ویژه تقدیر می‌شود.

سایت خبری تئاتر: بازیگر 55 ساله که با فیلم‌های سینمایی و مجموعه‌های تلویزیونی چون "زیبایی آمریکایی" و "خانه پوشالی" شهرت دارد، اکنون مدیر هنری سالن نمایش اولد ویک در لندن است.

کوین اسپیسی به خاطر خدمات چشمگیر خود به اولد ویک، جایزه ویژه جوایز لارنس اولیور را دریافت می‌کند. او از سال 2004 مدیر هنری این سالن است و سال دیگر از این مقام کناره‌گیری می‌کند. در دوره مدیریت اسپیسی اولد ویک به دوران اوج خود بازگشت.

کارو نیولینگ رئیس جامعه تئاتر لندن، بانی جوایز اولیویر، گفت: حمایت کوین اسپیسی از تئاتر لندن یک لطف همیشگی بوده است و خیلی از ما دلمان برای این همکار ارزشمند تنگ خواهد شد.

اسپیسی پاییز سال آینده جای خود را به متیو وارچس کارگردان نمایش "ماتیلدا" می‌دهد.

آخرین اجرای اسپیسی در اولد ویک در مقام مدیر هنری، حضور مجدد در نمایش تک‌نفره "کلارنس دارو" خواهد بود که همزمان با کناره‌گیری او روی صحنه می‌رود. اسپیسی اولین بار سال 2014 به مناسبت یک دهه فعالیت به عنوان مدیر هنری اولد ویک در این نمایش بازی کرد.
کلارنس در این نمایش که داستانش در آمریکای قرن نوزدهم روی می‌دهد تجربیاتی را در ذهن مرور می‌کند که به او کمک کرد یک وکیل معروف و قهرمان حقوق بشر شود.

اسپیسی در دوران مدیریت خود در چند نمایش از جمله "ریچارد دوم"، "ریچارد سوم" و «داستان فیلادلفیا» روی صحنه رفت.

از دیگر اجراهای نمایشی او می‌توان به "مرد یخین می‌آید" اشاره کرد که اولین در 1998 در آلمیدا در لندن روی صحنه رفت و بعد در اولد ویک و برادوی نیز اجرا شد. اسپیسی برای بازی در نقش شخصیت هیکی در این نمایش که بر اساس نمایشنامه‌ای از یوجین اونیل اجرا شد، جوایز ایونینگ استاندارد و اولیور را دریافت کرد.

اسپیسی برای فیلم "مظنونین همیشگی" برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد مکمل و برای فیلم "زیبایی آمریکایی" برنده اسکار بهترین بازیگر مرد شد. "هفت"، "محرمانه لس آنجلس" و "گلن‌گاری گلن راس" از دیگر فیلم‌های اوست.

او به تازگی برای بازی در سریال "خانه پوشالی" برای اولین بار جایزه گلدن گلوب گرفت. اسپیسی پیش از این هفت بار نامزد جایزه گلدن گلوب شده بود. اسپیسی در "خانه پوشالی" نقش یک سیاستمدار حیله‌گر به نام فرانک آندروود را بازی می‌کند.

او در 2010 به خاطر خدمات خود به تئاتر از سوی الیزابت دوم ملکه بریتانیا نشان فرمانده رتبه امپراتوری بریتانیا (CBE) را دریافت کرد.

جوایز اولیویر سال 1976 تاسیس شد و مهم‌ترین جایزه تئاتری بریتانیاست. نام جوایز از لارنس اولیور بازیگر بریتانیایی گرفته شده است. جوایز اولیویر نمایش‌هایی را که در وست اند و دیگر سالن‌های نمایشی در لندن روی صحنه رفته‌اند، مورد تقدیر قرار می‌دهد.

اسامی نامزدهای دوره بعدی جوایز اولیور 9 مارس و مراسم اعطای جوایز 12 آوریل در رویال اپرا هاوس برگزار می‌شود.

 

اخبار مرتبط:

پیکر بهرام ریحانی پنجشنبه تشییع می شود

ایرج راد: قطع بیمه طلایی روند درمان هنرمندان تئاتر را متوقف کرده است

نمایش «آنم آرزوست» به صحنه نرفت

گزارش تصویری نمایش «آنسفالیت» کارگردان: سیاوش بهادری راد

«آمستردام»،نمایشی که هر اجرا ۵ مخاطب می‌پذیرد

محمد حاتمی نمایشنامه‌ی پاکدل را اجرا می‌کند

بازیگران نمایش جدید حسن معجونی چه کسانی هستند؟

معرفی سالن‌های میزبان جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی

دعوت مرضیه برومندبرای دیدن نمایش «تیستوی سبز انگشتی»

«پائیز» دوباره دو اجرایی شد

اجرای نمایش «اسب‌های پشت پنجره» متوقف شد