انجمن تهیه‌کنندگان مستقل سینمای ایران خواستار حفظ حقوق تهیه‌کنندگان سینمای ایران از پخش آگهی‌ها در پلتفرم‌های نمایش خانگی شد.

چارسو پرس: از زمانی که پلتفرم‌های نمایش خانگی شروع به پخش آگهی در ابتدای سریال‌ها کردند، انتقادهایی در این خصوص مطرح شد چرا که برخی کارشناس‌ها معتقدند وقتی مشترکین این پلتفرم‌ها برای تماشای فیلم و سریال هزینه‌ای را پرداخت می‌کنند، نباید با وجود حق اشتراکی که رقم آن ماهیانه کم هم نیست از پخش آگهی هم درآمدزایی شود. 

حالا پس از گذشت مدتی، انجمن تهیه‌کنندگان سینمای ایران تاکید دارد که حق و حقوق صاحبان آثار از این آگهی‌ها باید پرداخت شود

در متن بیانیه این انجمن آمده است: «هنگام تماشای آثار سینمایی در پلتفرم‌های نمایش خانگی همواره شاهد تبلیغات و آگهی‌هایی هستیم که در ابتدا یا در طول فیلم‌های سینمایی به نمایش درمی‌آیند.

انجمن تهیه‌کنندگان سینمای ایران بر این باور است که تعداد و شیوه نمایش آگهی‌ها می‌بایست به گونه‌ای باشد که موجب آزار تماشاگران نشود. از طرفی می‌بایست سهم و حقوق تهیه‌کنندگان سینمای ایران از آگهی‌ها مشخص شود.

از این رو انجمن مستقل از تمامی همکاران تهیه‌کننده درخواست دارد در قراردادهای خود با پلتفرم‌ها حتما سهم خود از درآمد آگهی را مشخص نمایند و پلتفرم‌ها نیز ملزم به پخش آگهی‌های صاحب اثر همزمان با نمایش فیلم هستند.

انجمن تهیه‌کنندگان مستقل سینمای ایران همچنین به انجمن‌های نوپایی که بفرموده و برای مقابله با انجمن برخط و دیگر اصناف حرفه‌ای تشکیل شده‌اند توصیه می‌کند به جای رفتارهای غیرصنفی و نان به نرخ روز خوردن به دنبال تجربه‌اندوزی و حمایت از اعضا و تولیداتی باشند که رضایت تماشاگران را در پی داشته باشد نه فقط تقویت مراکز ممیزی و جلب نظر آنان.»