مدیر مرکز تئاتر مولوی درباره فصل جدید فعالیت‌های این مجموعه تئاتری توضیحاتی را ارائه داد.

چارسو پرس: امیرحسین حریری مدیر مرکز تئاتر مولوی درباره فصل جدید فعالیت‌های این مجموعه تئاتری در نیمه دوم سال جاری گفت: تا پایان شهریور همچنان میزبان نمایش «انسان/اسب: پنجاه/پنجاه» به کارگردانی مرتضی اسماعیل‌کاشی خواهیم بود که با استقبال قابل توجه مخاطبان همراه است. با توجه به ترافیک کاری مرکز تئاتر مولوی امکان تمدید اجرای این اثر نمایشی را نخواهیم داشت و وارد دور اجراهای جدیدمان می‌شویم که در حال طی کردن مراحل اخذ مجوز اجرا هستند.

وی اظهار کرد: به محض بازگشایی دانشگاه‌ها برنامه‌های پژوهشی و آموزشی مرکز تئاتر مولوی را مجددا از سر می‌گیریم.

حریری یادآور شد: با همکاری کانون تئاتر دانشگاهی اداره‌کل هنرهای نمایشی مدرسه تئاتر مولوی را در ۲ ساحت راه‌اندازی می‌کنیم. راه‌اندازی این مدرسه چند بار به تعویق افتاد تا بسترسازی لازم برای آن انجام شود. ساحت اول در نظر گرفته شده برای مدرسه تئاتر مولوی، آموزش مبانی تئاتر به دانشجویان غیر تئاتری و دانش‌آموزان مقطع دوم دوره متوسطه است. ساحت دوم هم برگزاری ۳ کارگاه برای تولید ۳ نمایشنامه با موضوع مشخص است که بیشتر در راستای پرتره‌نگاری مفاخر ملی شکل خواهد گرفت. خروجی این کارگاه‌های یک ترمی هم متونی خواهد شد که از اجراهای مرکز تئاتر مولوی در سال ۱۴۰۳ خواهند بود.

مدیر مرکز تئاتر مولوی درباره دوره جدید نمایشنامه‌خوانی این مرکز، گفت: در همین هفته جاری فراخوان ششمین دوره نمایشنامه‌خوانی مولوی با تمرکز بر متون دانشگاهی و دانشجویی منتشر می‌شود و مقرر خواهد شد در نیمه دوم سال جاری روزهای پنجشنبه هر هفته میزبان یک گروه نمایشنامه‌خوانی باشیم که این پروژه نیز با همکاری کانون تئاتر دانشگاهی اداره‌کل هنرهای نمایشی برگزار می‌شود.

وی درباره دیگر برنامه‌های پژوهشی مدنظر مرکز تئاتر مولوی، توضیح داد: با همکاری دانشکده تئاتر پردیس هنرهای زیبا نشست‌های تخصصی در نظر گرفته شده که با حضور نظریه‌پردازان حوزه‌های مختلف و بعد از بازگشایی دانشگاه‌ها، از ماه آبان برگزار می‌شوند. همچنین مرکز تئاتر مولوی در برگزاری نشست‌های پژوهشی که قرار است توسط کانون تئاتر دانشگاهی اداره‌کل هنرهای نمایشی به صورت ماهانه در مجموعه تئاتر شهر برگزار شود، همکاری و مشارکت جدی خواهد داشت.